lange vliegreis

A

Anoniem

Guest
He meiden,

Wij willen graag op vakantie en wij zijn gewend om ver te reizen. Maar ik twijfel nu heel erg of ik dat nu wel durf.
Als we zouden gaan is ons zoontje ca. 14 maanden. In het land zelf maak ik me geen zorgen maar wel over het vliegen van ca. 9 a 10 uur.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Ik hoor het graag van jullie?

x romaty

Hoi meid,

Zelf heb ik er geen ervaring mee. Wij zijn met Yordi alleen nog maar in nederland op valantie geweest. Ik zelf zou het persoonlijk niet doen, maar er zijn zat mensen die het wel gewoon doen hoor. Ik dnek ik een keuze die je gewoon zelf moet maken.
Wel heb ik eens gelezen dat je tijdens het opstijgen of landen, je kleintje dan beter wat te drinken of zo kunt geven, omdat ze anders ook wat last van de oren kunne krijgen.
Verder heb ik geen idee meid.
Hopelijk kunnen de andere meiden je verder helpen.
Succes met de vliegreis, als jullie gaan.

Liefs marielle en yordi 16.01.08

Hoi

Ik heb dus wel lange vliegreizen gemaakt met onze kinderen. Wij wonen in Australie en dan ben je met vliegtijd alleen al zo'n 20 uur onderweg. Dus 9 a 10 uur is peanuts hahaha

Bij ons is het altijd goed gegaan. Wij gingen altijd het vliegtuig in met de instelling van de thuis routine even laten varen en gewoon maar meegaan in het ritme van je kindje.   zelf nam ik altijd wat gezonde knabbeltjes mee want mijn kinderen wilden het vliegtuig eten nooit eten. Goed  laten drinken  is naar mijn mening belangrijker  

Als ik het goed begrijp is hebben jullie 1 kind. Dat maakt het dan weer wat makkelijker om eea in tourbeurt even wat rust te hebben en lekker even een filmpje te kijken. verder is mijn ervaring dat het vliegend personeel ook altijd erg   behulpzaam is met kleine kinderen. Dit is in ieder geval bij maatschappijen zoals singapore airlines en malaysia airlines.

Verder altijd zo'n bassinet (vliegtuigbedje) aanvragen. Mijn dochter heeft daar zelfs toen ze 2 jaar was nog in gelegen. Weliswaar met haar benen bungelend over de rand.

Verder zal je altijd van die blikken krijgen van mensen als je kindje huilt van mens houdt je kind stil. Een advies niets van aantrekken. Het is namelijk onmogelijk om je kind voor de periode van 10 uur stil te houden. Babies en kleine kinderen huilen nou eenmaal.

Kortom. Ga die reis gewoon maken en ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk verlopen is.

gr

mel

Wat fijn ook eens een positief verhaal te horen!! Ik hoor zoveel lastige verhalen!!
En wow, in australie wonen, zou ik ook wel willen!!

Nou wij zijn hier nog hard aan het denken wat we willen, maar ben in ieder geval blij met jou verhaal!!

Thanx!!

x

Hai!

Wij gaan over 3 weken naar Nieuw Zeeland met onze dochter, dan 11 maanden. Ook lang vliegen, 22 uur. Wel gelukkig met een tussenstop in HongKOng, daar hebben we een daghotel geboekt. Ik hoop gewoon dat ze moe genoeg wordt van alle indrukken en mij lijkt dat ze wel een x in slaap moet vallen. Boekjes en speeltjes mee en wandelen door de gangen en op een gegeven moment laten slapen. Wij nemen een opblaasbaar aankleedkussen mee waar we haar op willen laten slapen. Ze is te groot voor een basket, daar hebben we helaas een afwijzing voor gehad.

Succes met je reis!

Martje

Terug
Bovenaan