langer als 24 uur vliezen gebroken

hoi dames!

ik ben van het juni forum en ik twijfel waar ik mijn vraagje moet plaatsen..
denk dat dit wel een goeie plek is!
mijn schoonzusje haar water is gistermorgen gebroken. ze gaat bevallen van een tweeling en nu ligt ze dus ook al veilig in het ziekenhuis.
daar zeiden ze dat het nog wel een week kan duren... ze heeft nog geen weeen. je schijnt zelf steeds nieuw vruchwater aan te maken en dat betekend dat het blijft lopen, maar dat je niet met 24 uur gaat bevallen...
nu ben ik zelf bijna 10 weken moeder en dit is echt nieuw voor mij!
wie heeft hier ervaring mee en heeft dit al eerder gehoord?

groetjes debbie

Hoi Debbie,

Heel vreemd! Afgelopen maandag op dinsdag nacht verloor ik ook wat, de vk dacht vruchtwater, omdat de indicator dat aangaf. Woensdag voor controle naar het ziekenhuis,maar bleek toch geen vruchtwater te zijn.was dat wel zo geweest, dan hadden ze mij donderdag ingeleid, anders krijg je infectiegevaar.

Misschien dat het per regio verschillend is?

Gr. Marieke
37/6

Hoi,
In principe grijpt men in als de vliezen 48 uur gebroken zijn en er nog geen schot in zit.
Maar ze wordt goed in de gaten gehouden. En idd het vruchtwater wordt telkens weer
aangemaakt, dus ze komt niet zonder te zitten.
Maar als ik haar was zou ik na die 48 uur wel actie willen. Dan is het toch tijd?
Maar meestal is de bevalling dan wel begonnen.
Veel succes Melanie

Het hangt er vanaf hoe lang ze zwanger is. Is ze langer dan 37 weken, zullen ze vaak stimuleren, maar zijn de baby's te vroeg, kan het nog wel even duren. een kennis van mij is met 32 weken opgenomen met gebroken vliezen, en had bedrust in het ziekenhuis. Met 36 weken is haar zoontje geboren.

hoi debbie,

bij mij was het 35 weken en 4 dagen toen spontaan mijn vliezen braken, omdat ik bij de 1e een spoedks had gehad moest ik zoiezo in het ziekenhuis bevallen. Omdat ik nog geen 37 weken was hebben ze geen onderzoek gedaan ivm infectiegevaar, alleen een kweekje met een wattenstaafje om te zien of er al bacterien zaten. IK kreeg iedere dag 2x een ctg en daarop waren hele lichte weeen te zien, maar ja die waren ook steeds weer weg. Na 6 dagen ben ik naar huis gestuurd, met de mededeling dat ik thuis moest tempen en bij koorts en weeen direct terug komen. Tevens iedere dag naar de gyn voor ctg en echo. Na de 1e nacht thuis heb ik gevraagd om inleding en dat is de dag erna gebeurd. Die ochtend hebben ze voor het eerst gevoelt en ik had pas 1 cm. Uiteindelijk ik ook mijn 2e met een spoedks geboren.

Ze hebben me toen verteld dat zolang het water blijft komen en helder is, geen koorts je door kan lopen tot 37 weken en dan pas op 37 weken gaan ze je stimuleren.
Ik moet wel zeggen dat ik echt in die dagen heel angstig was dat het fout zou gaan. Gelukkig is ze helemaal gezond geboren.

groetjes carreen
mv sebastiaan 14/12/03 en caithlyn 14/09/05

bedankt voor jullie reacties!

maandag zijn de kindjes toch met de keizersende gehaald.
het werd ook wel tijd. ze had ook helemaal geen weeen niks.
gelukkig is alles goed met de moeder en de twee meiden!
ze wegen 2300 en 2500 gram. en ze zijn zo poepig!!!!!

liefs debbie

ik ben bevallen op 3 mei 2005.Ik had een bovenvliesscheur waardoor ik al een paar dsagen hele kleine beetjes vruchtwater verloor.IK werd hierdoor ook opgenomen in het ziekenhuis omdat de kans op ontstekingen enz erg groot is.Gelukkig namen ze me op want i kwas ook al 42 weken zwanger e nzou de dag erna toch bevallen.Maar als je zoiets hebt meld hetgelijk aan de vk ant je kans op bacterieeen is dan erg groot.Ik mocht niet meer douchen.Voor het verhaal kan je ook eens kijken op www.schatjuhsenna.mooiste-baby.nl

Terug
Bovenaan