Langer dan 9 maanden ontzwangeren?

<p>Dag lieve dames, er rust mij een vraag. Ben ik de enige die na 10 maanden na de bevalling fysiek en mentaal echt nog moet herstellen? Na 10 maanden loop ik echt nog tegen mezelf aan soms. Pijntjes, rugpijn, buikpijn, vermoeidheid etcetera. Terwijl het eigenlijk best prima ging. </p><p>Bvd❤️</p>
 
Na mijn 1e had ik pas na 15 maanden dat ik mezelf weer beetje normaal voelde. Je bent ant ontzwangeren en dan waarschijnlijk ook weer aan de anticonceptie. Zoveel hormonen tegelijk.

Met me 2e was ik na 3 maanden weer zo goed als mezelf.
 
Zeker weten niet de enige! Bij mijn oudste was ik na 1 jaar ongeveer weer meer mezelf, bij de jongste duurde het zo'n 1,5 jaar. Hoewel ik van de jongste nog steeds fysiek aan het bijkomen ben en hij is bijna 2 jaar. Maar mentaal ben ik er weer gelukkig.
 
Nee hoor, écht niet!

Door een zware zwangerschap met bekkeninstabiliteit, bevalling én de periode daarna die écht heftig was (en waarvan ik nog steeds zowel mentaal als fysiek aan het herstellen ben) voel ik mij écht nog niet mijzelf. Mn dochter is nét 9 maanden..
Het zal vanzelf wel weer komen… ga ik vanuit..❤️☺️

 
Ik voelde mij na een jaar langzaam weer mezelf. Had een beetje een ritme met m’n dochter, ritme in het leven als mama en idd allerlei kwaaltjes en het nieuwe lichaam waar ik aan moest wennen.
Dus niks geks. Geef het de tijd?
 
Bij 9 maanden was het bij mij al een stuk beter, maar pas na 1,5 jaar kwamen mijn "normale" kwaaltjes ook weer terug.
Ik ben met die "pijntjes" bij een osteopaat geweest, die heeft mijn bekken recht gezet. Pas op, er zijn ook kwakzalvers die zichzelf osteopaat noemen maar het niet zijn.
Even later is mijn heup bij een aparte draaibeweging ook op zijn plek geschoten, en nog veel later volgde mijn onderrug.
Toen waren de "pijntjes" over.
 
Dank jullie wel❤️
Ik ben een mamma van 2. Ik kan mij niet meer heugen hoe lang ik bij mijn oudste bezig ben geweest met herstellen. Toen mijn oudste een jaar was bleek ik zwanger, helaas groeide het vruchtje niet. Het jaar daarop was ik zwanger van onze jongste. Dat geeft ook wel een weerslag. 
De jongste heeft nu last van tandjes dus slaap is ver te zoeken. Ik gok dat de vermoeidheid er nu pas als het ware uitkomt. Ik ging maar door. Wat je natuurlijk automatisch doet, met heel veel liefde. Ik doe ook veel alleen.. 
 
Terug
Bovenaan