langer verlof als het later komt

Hoi meiden even een vraag.

Je krijgt vanuit je werk 16 weken verlof..
Ik neem 4 weken van te voren, dus hou er nog 12 over..
Als de kleine nu 2 weken later komt, krijg je dan 2 extra weken erbij??

Zal wel niet he..volgens mij heb je wel altijd zoiezo 10 weken na de bevallingsdatum..

Dag Leeuw,

Ik ben opgeleid als arbeidsjurist en kan je hier wel een antwoord op geven:

Je zwangerschaps- en bevallingsverlof bestaat uit minimaal 16 weken betaald verlof. Als je eerder dan de uitgerekende datum bevalt, blijft het totale verlof 16 weken. Wanneer je echter  na   je uitgerekende datum wordt die tijd  bij je bevallingsverlof (het verlof na je bevalling)  gerekend. Bij twee weken over de datum bevallen zou je dan in totaal 18 weken verlof hebben. (maar geloof me: t.z.t. wil je het liefst zo snel mogelijk bevallen, haha)

Groetjes,
Roosmarijn

Hoi,
dank je wel voor je reactie...
Vraag me af of ze dat hier op m'n werk ook weten..zal haast wel, vraag ik binnenkort
wel even na.

Het lijkt mij inderdaad ook wel dat je niet al te lang meer wilt wachten na de uitgerekende datum, maar helaas hebben we dat niet zelf in de hand..

Leeuw,

Je krijgt als je bevallen bent een verklaring van het UWV waarop je de geboortedatum van je kindje moet invullen. Vervolgens krijg je dan weer van hun bericht wanneer je verlof is afgelopen. Makkelijker kan niet. Je hoeft niets uit te rekenen.
Mijn dochter is 10 dagen te laat geboren en had dus ook lekker lang vrij. Ik vond het niet erg dat ze later kwam. Had nergens last van dus ze zat wel lekker in mijn buikje.

Debbie

Terug
Bovenaan