Langer zwanger dan verwacht

Hallo Allemaal,

Ben net naar de dokter geweest en te horen gekregen dat ik inderdaad zwanger ben....! Waarschijnlijk al 5 weken. Moet in augustus al voor een echo. Snel he!
Toch vond ik het wel raar hoe de dokter het constateerde dat ik zwanger was. Hij meette alleen mijn bloeddruk en ging voor de rest uit van mijn verhaal dat ik 2 keer een positieve test had. Hoe is dit bij jullie gegaan???????????

Ook heb ik nog een vies vraagje. Sinds ik niet meer ongesteld ben gewordne heb ik wel last van afscheiding. Is dit normaal?

Groetjes,

Danielle
 
Hi Daniëlle,

Die testen zijn hartstikke betrouwbaar hoor dus daar kunnen jij en je ha prima vanuit gaan. Gefeliciteerd!!!!!!!

Die afscheiding is normaal dat heeft iedereen. De bedoeling is dat de afscheiding wit is en niet vies ruikt.

Succes!

Groetjes,
Daantje
 
Hai,
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Bij mij werd er helemaal niets gemeten toen ik bij de huisarts kwam. Ik vertelde dat ik een positieve zwangerschapstest had gedaan en er werd gewoon een afspraak gemaakt voor als ik 3 maanden zwanger zou zijn bij de verloskundige.
De testen zijn inderdaad betrouwbaar, dus daarom zullen huisartsen er vanuit gaan dat het klopt wat je zegt denk ik. Ik vond het ook een beetje raar, je verwacht toch een beetje bevestioging ofzo, maar ik stond 3 minuten later weer buiten met een telefoonnummer van de VK.

Groetjes Mikky
 
Hey Mikky,

Ja inderdaad zoek je bevestiging. Want ik ben nog niet gerustgesteld. Stom is dat eigenlijk he! Wilde eigenlijk gewoon dat hij het ging testen.. maar ja ik heb al een afspraak bij de VK.

Groetjes,

Dani
 
Hoi Dani!
Ik dacht dat ook, dat de huisarts iets ging testen. Maar ik ben niet eens geweest, ik heb gebeld en ik kreeg het nummer van de vk. De testen die je kan kopen zijn zeer betrouwbaar, dus ze testen niet extra.
Ik vond het eerlijk gezegd toen nogal een domper, ook de eerste afspraak bij de vk trouwens, echt niks bijzonders, maar dan: de ECHO met 12 weken! Wauw! Dan gaat het pas echt beginnen! (Afgezien van de megapijn in je borsten, moeheid, soms misselijkheid en ja de opkomende afscheiding en andere ongemakjes die je de maanden ervoor hebt ervaren).
Dus wees echt gerustgesteld, de testen zijn echt goed (ik heb eerlijk gezegd wel een "merk" gekocht: Clearblue, maar ook de goedkopere zijn goed, alleen soms minder duidelijk vind ik).
Dus geniet!
Taatje
26w5d
 
Het is eigenlijk ook helemaal niet nodig om hiervoor naar je huisarts te gaan, die vertrouwen ook op de test. Dus alle dames die een positieve test hebben, kunnen het beste gewoon direct een vk in de buurt bellen voor een afspraak. Zij gaan wat verder in op je voorgeschiedenis en rekenen ook uit hoever je bent en ze kunnen ook alvast proberen om het hartje te luisteren. Toen ik die hoorde kon ik ook pas echt geloven dat er een kindje in mij groeide.
 
Hoi hoi,
Eerst "GEFELICITEERD"....

De testen bij de huisarts zijn dezelfde die wij in de winkel kopen (qua kwaliteit). Dus als jij 2 testen positief hebt, ja.... dan weet de huisarts ook dat het goed is.

De afscheiding... wacht maar... Ik ben nu 12,5 wkn zwanger en de afscheiding is alleen maar helderder, witter en meer geworden.
Is dus een goed teken (vrijdag een echo gehad en alles was goed).

Geniet ervan..

Groetjes
Miranda
 
Terug
Bovenaan