Langere autoreis met baby

Goedemorgen allemaal,

Mijn ouders wonen verder weg, ongeveer 2 uur rijden. Onze dochter is 2 maanden oud. Wat zijn jullie ervaringen met langer in de auto reizen? En hebben jullie tips?

Groetjes!

Ik zorgde altijd dat de baby net gedronken had, schone luier aan en gaan. Mijn kinderen vonden autorijden bijna nooit een probleem, gelukkig maar want mijn ouders wonen op 9uur rijden :)
Die 2uur zou ik rijden zonder pauze (mocht de kleine alles prima vinden natuurlijk)

Met twee maanden heb je dikke kans dat ze de hele weg slaapt, twee uur valt gelukkig ook mee:)
Zorg vooraf dat ze gedronken heeft, schone luier. Evt extra fles mee voor in de auto. En als je geen gedoe wil ga je op de achterbank naast je kindje zitten, dan ben je er snel bij als ie iets wil.
Wij hebben toen ons eerste kindje 7 weken oud was een lange autorit (10 uur met 1 lange tussenstop) gemaakt op vakantie. Gup dronk toen nog maar kleine beetjes en heel vaak dus ik had een handkolf mee in de auto zodat ik tijdens het rijden kon kolven en voeden, zo hoefden we niet steeds te stoppen. Het is mij toen erg meegevallen, stukken minder stressvol en gedoe dan ik had verwacht. 

Ook wakker in de auto hebben onze kinderen nooit een probleem gevonden.
Wij vertrokken als het ons uit kwam en gaven onderweg een flesje of een boterham. Ze vonden dat altijd groot feest! Luiers wisselen we achterin, flesje bij mama of papa op schoot of bij lekker weer buiten. Menig parkeerplaats hebben we zo gezien als we langer van huis gingen. Kan niet wachten tot dat weer kan!
Onze dochter van 2 heeft in december zelfs op de parkeerplaats achterin de auto frietjes gegeten. Ze vond het geweldig!

Zolang jullie er geen probleem van maken zal jullie dochter dat overnemen?

Gewoon gaan,  zonder verwachtingen. Ik ben in mijn eentje naar Frankrijk gereden met de baby toen ze 10 weken oud was (9 uur rijden). Ging compleet goed. Op die leeftijd slapen ze nog zoooo veel. 2 uur zou ik zelf echt geen probleem vinden

Terug
Bovenaan