langere kritische periode bij ivf?

Ik ben nu iets meer dan 11 wkn zwanger na een (2e) ivf poging. Nu hoorde ik gisteren van iemand die via ki zwanger is, dat haar gyn gezegd had dat de kritische periode bij een 'kunstmatige' zwangerschap geen 12 maar 16 weken is. Toevallig ben ik met de 9wkn echo bij dezelfde gyn geweest, maar tegen mij heeft hij niks gezegd hierover.

Weet iemand hoe dit zit?
 
Beste Barbara,
Op de eerste plaats gefeliciteerd hoor!! Ik kan je geen antwoord geven, maar bevrucht is toch bevrucht? Of dat nu op een natuurlijke of kunstmatige manier is gebeurd, volgens mij moet dan niet uitmaken, denk ik dan.
Als je het echt zeker wilt weten, vooral je gyn. bellen hoor.
Ik hoop voor je dat het goed gaat!!!
 
inderdaad zijn veel mensen opgelucht als ze de 12 weken voorbij zijn, was ik ook jaren geleden, toen ik zwanger was van mijn ivf tweeling. alleen toen ging het alsnog bij 16 weken mis. Volgens mij kun je beter voor de veiligheid 16 weken aanhouden, en anders inderdaad even bellen met de gynaecoloog, die is er voor om jou gerust te stellen toch.
Geniet er ondertussen wel van he?

groetjes sandra
 
Beste Barbara,

Zwanger is zwanger! Heb je na 10 weken nog een echo gehad of het hartje gehoord dan is de kans op een miskraam erg klein. Dus ga lekker genieten van je zwangerschap!

groetjes
 
Ha Barbara,

Ik ben zwanger via iui (dus qua hormoonbehandeling e.d. hetzelfde traject als ivf) Bij mij toen ik eindelijk zwanger was, mocht ik opeens ook niets meer, niet sporten, lift nemen ipv traplopen, dat soor dingen. Deze dingen mag je normaal wel als je op de normale manier zwanger bent geworden. Ik vind ook hoor, vast zit vast, maar ik heb me wel aan voorschriften gyn. gehouden en ben nu 30 weken zwanger. Ik sta nu ook nog onder controle van de gyn. terwijl ik een goede zwangerschap heb, dus....en ik beval in ziekenhuis op medische indicatie. Over thuisbevallen o.i.d. is nog nooit gesproken (nou wil ik dat ook niet, dus dat scheelt...)
In ieder geval geniet van je zwangerschap!!

groetjes Karin
 
Ik ben dus na die echo met 9wkn 'goedgekeurd' en hoef niet meer terug te komen op het ziekenhuis. Ik mocht een verloskundige gaan bellen. Aangezien wij wel een nekplooimeting laten doen as woensdag, krijg ik toch nog een echo met 12 wkn.

Ik mocht gewoon alles doen hoor na de terugplaatsing van de embryo's. Dat werd mij tenminste gezegd. Maar ik heb toch rustig aangedaan en inderdaad .. niet met de trap maar met de lift. Niks zwaars tillen of lopen sjouwen met dingen. En ik probeer dit toch ook nu nog wel vol te houden.
Voor mezelf heb ik het idee dat het allemaal wel goed zit, maar ik vond het zo raar dat tegen de een wordt gezegd dat die periode t/m 12 wkn duurt en tegen iemand anders dat het t/m 16 wkn duurt.

Donderdag as de eerste afspraak bij de verloskundige (als woensdag alles ok is) en heel misschien dat we het hartje al kunnen horen.
 
Terug
Bovenaan