langslaper

Hoi,

Mijn zoontje 5 weken oud heeft totaal geen ritme wat ik ook niet verwacht op deze leeftijd. Alleen wat ik zo raar vind overdag kan hij 3 tot 4 uur slapen 's nachts wil hij om de 2 uur eten en na een fles om ongeveer 6 uur kan hij slapen tot 11 -12 uur. Ik geef flesvoeding op aanvraag.
Hem eerder wakker maken was ook geen succes want dan drink hij zo weinig.
Wie heeft dit ook?

groetjes natascha

Echt ervaring heb ik zelf niet, maar het lijkt alsof je kindje de dag en nacht heeft omgewisseld, waardoor hij overdag meer slaapt en 's nachts minder...

Wat ik zelf kan verzinnen is om de dag echt dag te laten zijn. Slapen in het licht, gewoon geluiden maken, toch proberen wakker te maken. En 's nachts steeds zo donker mogelijk laten, zachtjes praten, alles snel doen zodat je kindje snel weer in bed kan (als het niet nodig is zelfs niet elke keer een schone luier).

Misschien dat ze je op het cb beter kunnen helpen?

hallo,
ik geeft mijn dochter van 6 weken sinds 4 weken flesvoeding en mij is aangeraden om flesvoeding niet op verzoek maar op vaste tijden te geven. mag weleens een kwartiertje eerder of later maar wel enige regelmaat.
Zo voorkom je dat je zoontje overdag een lange slaapruk maakt en dat hij dit s'nachts dus wel kan doen. waarschijnlijk geeft je ongeveer 6 tot 7 voedingen per 24 uur?
het maakt overigens niet zo veel uit dat hij wat minder drinkt wanneer je hem wakker maakt, er wordt uitgegaan van 150ml per kilo. De ene dag drinkt mijn dochter net 600ml de andere komt ze met gemak aan de 800 ml. Na een paar dagen komt hij vanzelf in dit ritme.

Succes, Anne

Hoi,

Ja het begint er op te lijken dat hij zijn ritme sinds vandaag redelijk begint door te krijgen.
Vannacht om  3.30 uur een fles gegeven en hij werd om 8.30 wakker dat is beter dat tegen de middag. Hij is ook wat rustiger geworden en dat is voor iedereen een stuk prettiger. Misschien heeft het met de voeding te maken we zijn namelijk overgestapt op een ander merk.

groetjes

Terug
Bovenaan