Langste ruk vanaf snachts

Hi mama’s
Onze kleine man is nu bijna 11 weken oud
Hij krijgt om 00:00 zijn laatste voeding en slaapt dan van 1:00 tot 7/7:30. Dan een fles en hij slaapt meteen weer daarna ( meestal al tijdens de fles) tot ongeveer zn volgende voeding om half 12. Nu moet hij natuurlijk straks een keer dat gaan verschuiven naar vanaf 19;00 die lange ruk al maken, maar mijn vraag is, gaat dat vanzelf of kan ik daar een beetje al in gaan sturen? Want tussen 19:00 en 00:00 is hij zo onrustig en slaapt ie hooguit 2 x drie kwartier.
Wat zijn jullie ervaringen?
Hebben jullie tips?
Liefs

Onze 2 kinderen deden dit ook. Vanaf de geboorte begonnen ze de nacht pas na middernacht en sliepen dan ook lang door in de ochtend.
En beiden hebben dit ritme rond de 3 maanden zelf veranderd. Ineens wilden ze rond 20uur slapen en startten de nacht. Dus bij ons was het een kwestie van tijd en niet actief zelf gaan sleutelen aan het ritme. Hopelijk werkt dit bij jullie ook zo en grote kans dat dit dus komende weken ineens verandert.
Succes! 

Mijn ervaring is dat hoe meer je een ritme gaat proberen te 'forceren' des te meer frustratie het bij jezelf oplevert als het niet lukt ? Wij hebben precies omgekeerd, ligt om 19 uur in bed (is dan echt gesloopt) en kan zo 7-8 uur heel diep slapen. Maar wordt daardoor nog altijd s nachts wakker voor een fles. Geprobeerd om later naar bed te brengen, wakker te maken voor fles etc maar dat had 0 effect. Nu dus lekker gewoon zijn ritme volgen. Hij slaapt vanzelf een keer door denk ik dan maar. Het kan zomaar dat ie over een paar weken in 1x zijn ritme zelf helemaal omgooit

Vooral accepteren en niet proberen te sturen, dat lukt je toch niet. Hier ziet met 14 weken zon beetje elke avond/nacht er nog altijd anders uit. Afgelopen nacht sliep hij zonder voeding van 20-8, de nachten ervoor juist 20-23-02-05. We volgen hem gewoon. Kost mij iig de minste frustratie :)

Terug
Bovenaan