langzaam kind??

A

Anoniem

Guest
Hoi ik wil toch even vragen, heb ik een langzaam kind? Mijn zoontje is 8 maanden en 9 dagen oud en doet eigenlijk nog niet echt veel...Hij eet goed, drinkt goed, probeert mama te zeggen, en zit in zijn wipstoel flink heen en weer te wippen, kan nog niet echt goed uit zich zelf zitten. Hij rolt af en toe op zijn zij, maar niet op zijn buik. moet hem zelf af en toe op zijn buik leggen, vond hij niet leuk eerst, maar begint er nu toch wel een beetje van te genieten. Hij reageert wel goed, als je hem kietelt lacht hij voluit, als je hem in zijn gezicht blaast vindt hij ook hartstikke leuk.... Hij lacht naar bijna iedereen een echte allemansvriend, een echte charmeur... nu al... maar hij kruipt nog niet, gaat nog niet zelf zitten of wat dan ook... Is hij langzaam?? Ik krijg af en toe echt het idee dat andere kindjes van zijn leeftijd al veel meer kunnen...of lijkt dat gewoon? het is wel een tevreden manneke. Hij duimt  best wel veel, net als zijn mama altijd gedaan heeft tot aan haar 32 ste....,hihi
graag jullie reacties.   gr.   Mariëlle

Blij om te horen dat er meer kindjes zijn die alles wel prima vinden.
Linde is bijna 9 mnden en kan sinds een paar weken rollen en daar blijft het ook wel bij.
In de kinderstoel etc... gaat zitten prima maar los, dan heeft ze nog steeds een enorm zwaartekracht probleem.
Maak je niet druk komt vanzelf wel goed!
Ik ben druk in de weer met mama en papa maar dan gaat ze alleen maar heel hard lachen. Ik heb soms ook wel zoiets van, jeetje!!!, als ik lees wat sommige kindje al kunnen. Maar ik geloof niet dat Linde acherloopt ofzo, ze neemt de tijd om alles te ontdekken.

groetjes Danielle.

Het proberen mamma te zeggen is toch al heel wat?!
Ik zou me er niet druk om maken, de een is sneller in het een en de ander in het ander.
Over 6 jaar spelen ze allemaal in dezelfde speeltuin!
Liefs Nelleke

Ik ben het helemaal met Phira eens....over een paar jaar zie je niet meer wie er eerst liep of mama zei. Tuurlijk ben je als mama trots als je kindje al iets kan wat de andere leeftijdsgenootjes nog niet kunnen. Maar betekend niet dat de andere daardoor achterlopen. Dingen die mijn meisje doet moet ik bij het cb boekje in vullen onder de categorie 1 tot 1,5 jaar en dat is ze niet....betekend dat zij voorloopt en niet dat de andere achterlopen.
Ik zou zeggen lekker van genieten dat ze nog klein zijn, het gaat zo hard.

Hi,
Lynn is bijna acht maanden en doet ook bijna niks. Ach ik maak me er niet druk om, ik ben allang blij dat ze iedere dag tevreden is en bijna nooit huilt.
Als ze er klaar voor is zal ze wel meer gaan ondernemen, mijn man liep pas met 22 maanden en ik pas met 16 maanden, misschien heeft ze het wel van ons.
Ze heeft drie keer omgerold van buik naar rug, maar ja ze vindt het denk ik niet echt nodig om al vanalles te doen.
X

hoi
nou ik ben echt blij dit allemaal te lezen
ik maakte me ook wat zorgen om annique
ze is nu 9 maanden en 1 dag
ze kan nu sinds 3 weken los zitten en dat gaat super en ze vind t ook geweldig
maar kruipen of gaan staan echt nog niet. ook niet van zitten , omrollen ofzoiets naar dr buik zeg maar. als ze zit dan zit ze en doet ze geen poging tot andere houdingen.
als ze op de buik ligt schuift ze wat om dr as , en een beetje achteruit maar echt vooruit door de kamer kruipen is er nog niet bij ( hihi misschien juist geluk hahah hoeven we dr nog niet steeds te waarschuwen )
maar als ik een kindje  zie op de creche waar ik werk die is op dezelfde dag geboren als annique en die kruipt al de hele groep door. en zelfs een jongetje die een maand jonger is doet al veel meer.
en meer kindjes van rond haar leeftijd doen al veel meer
ik weet dat elk kind zich op zijn eigen tempo ontwikkelt (   als leidster op een creche weet je dat sowieso wel) maar als het om je eigen kleintje gaat ben je toch sneller bezorgd.
en ze heeft ook nog geen tand hahaha kan er ook nog wel bij haha
maar ben blij dat annique niet de enige is als ik jullie verhalen zo lees
we wachten maar af
liefs sandra

Terug
Bovenaan