Langzaam vruchtwater verliezen?

Goedemorgen!
Ik ben 37 weken en 3 dagen zwanger en vannacht ben ik 2 keer wakker geworden van een lekkend gevoel. Ik dacht eerst dat het het vruchtwater was maar het was heen golf met water dus leek me dat niet. Na het te googelen kan het kennelijk wel het vruchtwater zijn wat langzaam doorlekt. Ik ben nu op m’n werk maar heb er m’n aandacht natuurlijk op zitten. M’n schone ondergoed is inmiddels ook behoorlijk nat maar nog steeds geen duidelijke golf. Is dit gewoon urine/andere smurrie lekken aangezien het in week 37 is of denken julie dat het wel vruchtwater is?

Even opvangen in een inlegkruisje of maandverband en je verloskundige bellen. Of in een boterhamzakje desnoods. Die kunnen dat heel goed beoordelen meestal. Ik heb het zelf toen ik 39 weken zwanger was van mijn eerste ook gehad en dan liep het er wel ook echt uit, maar bij mij was het extreem waterige afscheiding. Dus dat kan ook nog. Maar gelukkig loos alarm :)

Ik had dat met 39 weken, dacht ook de hele dag dat mijn vliezen gebroken waren. Ondergoed idd echt nat. Verloskundige gevraagd om te controleren en het was geen vruchtwater, dat kunnen ze vrij snel zien als ze even langs komen.

2 dagen later braken wel mijn vliezen, dat was echt heel wat anders. Achteraf denk ik dat ik toen mijn slijmprop ben verloren die dan heel vloeibaar was ofzo

Als het je vliezen zijn moet je ook opgeven moment weeën gaan voelen lijkt me.

Mijn bevalling is ook begonnen met het breken van mijn vliezen en hierbij verloor ik ook sinds de ochtend steeds kleine beetjes vruchtwater. Ik twijfelde ook heel erg of het vruchtwater was of niet maar doordat het kleurloos was en het wel echt teveel was om afscheiding te kunnen zijn wist ik wel bijna zeker dat het vruchtwater moest zijn. Toen eenmaal mijn weeen begonnen wist ik het zeker. Ik zou je VK bellen en lekker naar huis gaan! Succes!!

Mijn vliezen braken in de nacht dat ik 39.6 zwanger was. Maar dat was ook geen golf. Het waren steeds kleine beetjes en ik had al 4x een schoon ondergoed aangetrokken die nacht. Na die 4e x weer een klein plasje in mn ondergoed dacht ik: dit zijn misschien toch mijn vliezen... en toen begonnen de weeën ook echt en werd her vruchtwater verlies wat erger. Maar een grote golf vruchtwater heb ik nooit verloren. 12 Uur later was mijn dochter er.

Dus ja het kunnen prima je vliezen zijn, ook al zijn het kleine beetjes. Maar een deel van de slijmprop kan ook!

Ja even de verloskundige laten checken. Vandaag nog, dus direct bellen. Als je lang met gebroken vliezen rondloopt wordt het risico op een infectie bij jou of de baby groter. 

Terug
Bovenaan