Langzaam werkende schildklier

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Omdat na de geboorte van onze zoon mijn reuma weer zo opspeelde, ben ik weer bij een reumatoloog geweest. Hij kon niet veel voor me doen, maar heeft (op mijn aandringen) bloed laten prikken voor allerlei kwalen. Ik ben namelijk altijd een beetje bang dat als we altijd maar al mijn klachten aan de reuma wijten, dat we dan een keer iets belangrijks over het hoofd zien.
Vandaag zou hij bellen over de uitslagen. Ik ging er van uit dat er niks gevonden was.
Wel dus:
Ik blijk een te laag hb te hebben (heb ik vaker, dus dat is niet zo héél erg), een te hoog bezinksel (zou wijzen op een ontsteking in mijn lichaam) en de belangrijkste afwijking die gevonden is is een te traag werkende schildklier. Van dat laatste ben ik wel geschrokken.
Volgens de arts zou dat niks met mijn zwangerschap te maken kunnen hebben, maar ik lees op het internet andere berichten.
Volgende week heb ik een afspraak met mijn huisarts. Die zal me dan verder gaan begeleiden, maar ik zal hoogswaarschijnlijk medicijnen moeten gaan gebruiken. Ach een pilletje meer of minder.......

Heeft iemand van jullie ook deze problemen? Ik zou graag horen hoe het jullie vergaat na het nemen van medicijnen.

Groetjes, Karin

He wat vervelend voor je! Zelf heb ik geen langzaam werkende schildklier, maar een vriendin heeft er wel last van gehad, (was ook na haar zwangerschap) Ze was heel moe, weinig energie en beetje deprie! Inmiddels slikt zij volgens mij geen pilletje meer. En volgens mij komt het juist heeel vaak voor na zwangerschap, door al je hormonen enzo, maar ben ook geen expert! Nou sterkte ermee!

Groeten Sandra

Hoi,

ik had na de geboorte van mijn oudste last van een te snel werkende schildklier. Dat is na behandeling met medicatie over gegaan.

na de geboorte van de tweede had ik weer een te snel werkende schildklier die zelfs met medicatie niet afgeremd kon worden. Ik slikte op een gegeven moment drie maal daags zes schildkliertabletten en betablokkers, maar nog ging het niet. Daarom is mijn schildklier afgeremd met radioactief jodium. Deze behandeling heeft als risico dat er teveel schildkliercellen worden vernietigd, waardoor de schildklier te traag gaat werken, wat bij mij het geval is. Daarom slik ik thyrax. Toen ik weer zwanger raakte kwam ik op medische indicatie ivm mijn schildklier bij de gynaecoloog terecht, die me vooral in het begin veel wilde zien en dus heb ik veel echo's gehad. De medicatie is tijdens mijn zwangerschap omhoog gegaan, maar ik ben inmiddels alweer wat omlaag gegaan. Het gaat nu gelukkig heel goed met me, ik moest er alleen aan wennen dat ik de medicijnen s'morgens op mijn nuchtere maag moet innemen en dan een half uur lang niet mag eten en drinken, maar ook daar ben ik inmiddels aan gewend.

Groetjes van Marloes

Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik ben benieuwd wat mijn huisarts volgende week te melden heeft.....

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan