Langzame drinker of niet?

<p>Hallo, Mijn dochter is vandaag 3 weken en drinkt inmiddels 120ml per voeding en doet hier plus minus 40 minuten over met een 1 tussenstop voor een boertje. Is dit normaal? Of te langzaam?  </p>

Is normaal hoor! 
Je zal zien dat ze langzaam steeds sneller zal gaan drinken. Mijn dochter is 8 weken, drinkt ook nog steeds 120cc maar doet er nu zo'n 20-max 30 minuten over. Een paar weken terug was dit ook wel 40 minuten!

Volgens de richtlijnen is 't wel wat aan de langzame kant, maar dat maakt toch niet uit? Onze zoon dronk ook altijd erg traag. Overdag 30-40 minuten, 's nachts zo een uur. Ik heb wel eens geprobeerd om te stoppen na een half uur (want ja, richtlijnen), maar daar was hij het echt niet mee eens. Maar ze gaan steeds sneller drinken hoor. Nu heeft onze zoon z'n avondfles van 210 cc met een kwartiertje op. Overdag krijgt hij 180 en drinkt max. 10 minuutjes. 

Hoe lang doet ze over een boertje?
Hier kreeg ik het advies om 20 min aan te houden voor een hele fles, en anders evt te kijken naar een grotere speen. (Heb dr Brown)
Sneller dan 15/20 min kan zorgen voor ongemak/kramp en langzamer dan 20 min kan maken dat ze te moe zijn om goed door te drinken na die tijd.
Overigens was mijn zoontje ook echt een slome... ook 40 min makkelijk..  maar een groter gaatje in de speen zorgde voor verslikken..  dus het was bij hem niet anders.
Is ze tevreden na de fles, en komt ze niet te vaak? Geen krampjes? Lekker zo doorgaan dan zou ik zeggen ;)

Toen mijn dochter nog heel klein was en s nachts nog 30 ml dronk deed ze daar al 1,5 uur over. Gelukkig sliep ze na 3 maanden door. Mijn dochter is ook altijd een luie drinker geweest. Wilde er geen moeite voor doen (1 van de redenen waarom borstvoeding niet lukte). Maar zij zoog dus ook niet, maar sabbelde alleen. Inmiddels is ze 3,5 jaar oud en nog steeds ontzettend traag met eten. Voornamelijk doordat ze snel is afgeleid.

Mijn zoon van 11 weken doet 45-60min over een fles. Stoppen echt niet eerder want dan is hij nog niet klaar, wat een slecht advies van CB... grotere speen kon hij echt niet aan, hele fles kwam er in een boog weer uit!
Weet je of je kindje evt tongriem/lipbandproblemen heeft? Dat was hier een reden, icm slecht slapen overdag. Kun je laten checken bij sommige lactatiekundigen die mondonderzoek doen. Op tongriem.com staat informatie.
wij hebben het langzame drinken maar geaccepteerd! 

Terug
Bovenaan