laparoscopie

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even introduceren want ik ben nieuw op dit forum.
Ik ben 26 jaar en ik ben nu 3 en een half jaar getrouwd. We zijn maart 2004 gestopt met de pil omdat we erg graag kinderen willen. Maar het is ons wel goed duidelijk dat dit voor ons niet makkelijk zal gaan.
We zijn na een poos 'prutsen' door de huisarts gelukkig doorverwezen naar de gyneacoloog. Hier konden we 11 oktober terecht. Hij stelde eerst veel vragen en hij denkt dat ik PCOS heb omdat ik lange onregelmatige cyclussen heb. Om dit met zekerheid te kunnen stellen moet nijn bloed 2 keer geprikt. Ook hebben we mijn man zijn zaad ingeleverd. Verder heeft hij een inwendige echo gedaan waarbij hij "iets" op mijn baarmoeder ziet zitten. Daarvoor moet ik 3 november voor kijkoperatie. Ik ben hartstikke nerveus en vindt het erg spannend. Haal van alles in mijn hoofd.

Heeft iemand van jullie ooit een kijkoperatie gehad? Hoe is dit gegaan? En heeft iemand van jullie ervaring met PCOS?
Ik hoop dat alles wat gunstig verloopt en we onze wens in vervulling zien gaan. Alvast bedankt!

Groetjes Berber

Hoi,

Ik heb een kijkoperatie gehad en ik kan je gerust stellen. Het valt reuze mee. Je gaat onder narcose dus je merkt er niets van. Daarna moet je even een weekie rust nemen maar als je regelmatig je pijnstillers neemt dan is het helemaal goed te doen hoor.
Je hebt 2 miniwondjes en die helen vrij mooi.
SUCCES!
gr.inge

Hoi Berber,

Ik wens jouw veel sterkte voor de kijkoperatie .

Want zelf moet ik ook volgende maand een kijkoperatie onder gaan  ik ben ook heel erg nerveus ervoor want je gaat toch helemaal onder narcose .

Nou meid we zullen allemaal aan jouw denken hoor   en je weet zelf wel waarvoor wij het allemaal voor doen  .

groetjes van Brenda,  

Hallo Berber en Brenda

Niet doen hoor, druk maken dat is nergens voor nodig, ik heb een jaar of anderhalf geleden een laparoscopie gehad en het valt echt mee.

Sterker nog, ik zou het morgen weer doen...............het was de eerste keer dat ik onder het mes ging, en ook totaal gek van de zenuwen...........waarom? vraag ik mij nu af.

Je merkt er niets van, en als je wakker word heb je een sneetje in je navel en net boven je schaambeen. Waar je later nauwelijk meer iets van ziet.

Je kan wel pijn in je schouders en nek krijgen (ze spuiten je buik vol met gas en dat stijgt op de een of andere manier omhoog vandaar de pijn daar.
En mijn buik voelde flink beurs aan en ik kon de eerste twee dagen door de hechtingen niet zitten maar het valt echt reuze mee.

Weet ook dat je na een laparoscopie vermeerderd vruchtbaar bent!!!
Alles is doorgespoten en misschien is het voor jullie dat datgene wat jullie nodig hebben, bij mij is het helaas nog steeds niet gelukt maar goed dat is een ander verhaal!

Succes meiden, en ga er gewoon voor, nogmaals het is echt NIET eng, zeer PIJNLIJK of wat dan ook!

Liefs,

Cynthia

Hoi Hoi Meiden,

Nou ik kan inderdaad over zo'n operatie mee praten want ik heb namelijk dinsdag 18 oktober hem net gehad.
Was super nerveus en ook dit was mijn eerste keer onder het mes,was heel grappig die narcose,en als je bijkomt heb je echt zoiets van wanneer gaan ze nu beginnen.Terwijl het dan al achter de rug is.
Heb paracetamol mee gekregen en die mocht ik om de vier uur in nemen voor de pijn,maar die waren bij mij niet nodig,heb alleen woensdag nog even last gehad van die gassen die naar mijn schouders waren gestegen maar dat was ook zow over.
En het is dat ik nu twee kleine sneetjes in mijn buik heb maar anders zou je niet zeggen dat ik dinsdag onder het mes ben geweest.
Voel me weer kip lekker en kan alles weer.

Ik wil jullie alle succes wensen voor  de operatie en maak je maar niet al te druk er over(ook al is dat heel menselijk die zenuwen) en hopen dat bij jullie ook alles goed komt,bij mij was namelijks niks aan de hand gelukkig.

Wij zijn nu 6 jaar en drie maanden bezig en beginnen nu in november met IUI hopen dat dat helpt.Heb er zelf wel alle vertrouwen in dat het goed komt nu.

Heel veel succes en hoop snel positief nieuws te horen op het forum!!

Groetjes van truida

Hallo,

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie meelevende en geruststellende reacties. Ik zie nu wat minder tegen de operatie op. En Cynthia ik wist niet dat je na een laparoscopie vermeerderd vruchtbaar bent dus dat was erg fijn om te horen.
Brenda, wij zitten dus in hetzelfde schuitje. Waarom moet jij voor laparoscopie en weet je al een datum? Ik zal voor je duimen, hoop dat het voor ons beide goed uitpakt!
Ik hoop dat we allemaal snel goed nieuws hebben. Meiden, succes!!!

groetjes Berber

Hallo meiden,

Jullie allemaal bedankt voor de reactie hoor. Want ben nu niet meer zo bang wat ik al had hoor weet nu wat het een beetje is ik laat het dan maar over me heen komen.

Berber,   ik moet nu weer afwachten op mij ongesteldheid als ik het weer word dan moet ik gelijk de gynacoloog bellen dan word alles gelijk geregeld voor de kijkoperatie. Nu eigenlijk weet ik van die anderen meiden dat het haast niks voorsteld. Dus Berber ik zal hard voor je duimen hoor. Ik moet ongesteld weer worden op 19 a 20 November maar wij hopen dit keer natuurlijk niet maar ja wie weet er kan toch opeens wat gebeuren toch.

Berber in ieder geval wij denken allemaal met jouw mee hoor en hou je goed sterkte meid.

groetjes van Brenda,    

Terug
Bovenaan