Laparoscopie

Hallo allemaal,

Na een 1/2 jaar aan de chlomid vandaag weer terug naar de gyn. Ik had mij helemaal ingesteld op het HSG-onderzoek. Totdat de assistente het had over de narcose. Ik begreep het niet helemaal. Dit was toch gewoon met een paracetamol te verhelpen. Nee zegt ze, je krijgt een kijkoperatie een laparoscopie.

Hier ben ik ontzettend van geschrokken. De weg van het ziekenhuis naar mijn werk heb ik zitten huilen van de schrik. Ik ben absoluut niet bang voor operaties en narcoses. Alleen spuiten, daar ben ik dus echt panisch voor. De assistente had het over een ruggenprik.

Heeft iemand deze kijkoperatie al eens gehad en hoe is dat gegaan? Welke narcose krijg je dan?

groetjes

Nicole

Hoi Nicole,

Ik heb nog nooit gehord dat je voor een laparoscopie een ruggenprik krijgt? Ik heb al twee keer een laparoscopische kijkoperatie gehad en beide keren was het met algehele verdoving. Wel zo lekker, want dan merk je nergens wat van. Misschien kan je hier naar vragen?

Succes! Saar

Hallo Nicole,

Ik heb 12 januari ook een kijkoperatie gehad en onder algehele narcose , binnen 2 tot 3 weken heb ik een vervolgoperatie waar ze mijn eileider gaan verwijderen.

Kan je vertellen dat ik doodsbang was en het totaal niet zag zitten maar het is me 100% meegevallen. Als je geen ruggeprik wil kan je dat aangeven lijkt mij. Ik heb zelfs nagevraagd of ik een ruggeprik kon krijgen maar dat kon niet zeiden ze ? Misschien dat het verschilt per ziekenhuis als je het niet wilt met een ruggeprik zou je het altijd kunnen navragen elders.

Ze hebben mijn eileiders ook doorgespoten en mijn gyn zei dat een kijkoperatie meer zekerheid geeft dan een hsg ... ook dat zal wel weer overal anders zijn.

Wil je iig heel veel succes wensen,

Groetjes

Hallo Nicole,

Ik heb 12 januari ook een kijkoperatie gehad en onder algehele narcose , binnen 2 tot 3 weken heb ik een vervolgoperatie waar ze mijn eileider gaan verwijderen.

Kan je vertellen dat ik doodsbang was en het totaal niet zag zitten maar het is me 100% meegevallen. Als je geen ruggeprik wil kan je dat aangeven lijkt mij. Ik heb zelfs nagevraagd of ik een ruggeprik kon krijgen maar dat kon niet zeiden ze ? Misschien dat het verschilt per ziekenhuis als je het niet wilt met een ruggeprik zou je het altijd kunnen navragen elders.

Ze hebben mijn eileiders ook doorgespoten en mijn gyn zei dat een kijkoperatie meer zekerheid geeft dan een hsg ... ook dat zal wel weer overal anders zijn.

Wil je iig heel veel succes wensen,

Groetjes

Hoi Hoi
Ik heb 3 maanden terug een kijkoperatie gehad en ik kreeg ook een narcose .
Ik   vroeg op nacontrole waarom ze mij geen ruggeprik hadden gegeven omdat ik altijd erg beroerd en misselijk uit de narcose kom .
Maar de arts zei dat dat niet kon bij deze operatie omdat je buik helemaal wordt opgebolt waardoor je niet meer goed zou kunnen adem halen .
de operatie valt best mee , ik ben wel een week thuis geweest en heb het rustig aan gedaan .
succes met alles gr happy woman

Hallo dames,

Bedankt voor de reacties. Ik ben weer wat gerust. Ik wilde ook namelijk helemaal geen ruggenprik. Ik ben panisch voor naalden. Algehele narcose vind ik prima. Heb er gelukkig verder nooit last van, alleen dat ik erg moe ben.

groetjes

Nicole

Terug
Bovenaan