Laparoscopie

A

Anoniem

Guest
Wie heeft er al een laparoscopie (kijkoperatie in de buikholte) ondergaan en hoe ging dat? Veel last gehad? En hoe is het litteken uiteindelijk geworden en waar zit dat dan?

gr.
Wenser

Blehhh moet je die?

Ik heb hem vorig jaar maart gehad. Vond het eerlijk gezegd geen pretje maar heb ook andere verhalen gehoord hoor!

Ik vond vooral de schouderpijn vh gas dat ze in je buik pompen erg vervelend de pijn aan de buik zelf viel wel mee. Litteken zit in je navel en ong bij het randje van je onderbroek. Dit is maar klein hoor.

Hoihoi

Ik heb dat ook gehad, ik had er niet veel last van alleen had ik last van de narcose. Littkens zie je niets van alleen jijzelf omdat je weet waar ze zitten, een ander zou ze niet zien, zijn klein. Ik had 3 sneetjes.

Krijg je toch een ko?

Omdat we drie maanden moeten wachten ivm de koorts van mijn hubbie, 'mag' ik eerder een K.O. Anders was dat na 3 pogingen IUI gebeurd. Maar ik ben nog even niet volledig aan t werk en dat komt op zich wel mooi uit als je toch moet herstellen. Dan kan ik makkelijker wat dagen wisselen en hoef me niet nog eens ziek te melden als ik al weer volledig aan t werk ben. Ik overweeg het dus wel, maar aan de andere kant zie ik er enorm tegenop.

Hoe lang duurde jullie herstel? Kwestie van een paar dagen of langer?

Hoihoi,

Bij mij is het heel erg mee gevallen. Ik heb een klein gaatje in mijn navel gehad en een klein gaatje in mijn lies. Beiden zijn bij mij niet meer te zien.

De ingreep viel ook erg mee. Iets last van mijn schouders, het gevoel alsof ik een dag met een zware rugtas heb gelopen zeg maar. Na 2 dagen liep ik al buiten en na een dag of 5 kon ik alles weer zonder last. Voor de zekerheid heb ik wel een week vrij genomen, maar ik sta dan ook voor de klas.

Bij mij is uiteindelijk een klein beetje endometriose gevonden. Mocht geen naam hebben, maar ze waren toch bezig en hebben het weggehaald.

Succes!

Liefs Daisy

Ik heb ook een weekje vrij genomen was vooral erg moe na de narcose

Succes met je keuze!

Ik heb z'n soort operatie niet meegemaakt wel ben ik geopereerd aan een grote cyste in me borst..
Misschien dat er verschil in zit maar ik had erg last van de narcose heeft toen een week geduurd voor het me lichaam uit was en had erg last van me rug maar de chirurg had me voor beide gewaarschuwd.
Hij vertelde dat je stijf gaat voelen omdat je een lange tijd in een soort houding op een harde tafel ligt.

Succes met beslissen je krijgt sowieso voor de operatie een gesprek en dan kun je ook vragen stellen

Mmmm wisselende berichten dus. Ik ga er nog eens goed over nadenken of dit het goede moment is, want ik zit thuis met een burn-out en heb eigenlijk alle energie nodig om gewoon de dag door te komen, en weer te reïntegreren. Dit klinkt toch wel heftig.

Ik dacht: ik ben nu toch thuis, dan hoef ik straks niet nog eens thuis te blijven. Maar nu twijfel ik toch wel.
Ik denk er nog even over na, misschien toch maar een maandje wachten nog.

Dank voor de berichten.
Wenser

Terug
Bovenaan