laparoscopisch onderzoek (kijkoperatie)???

Hallo meiden,

Is er misschien ook iemand bij op het forum die ervaring heeft met een laparoscopisch onderzoek? (kijk)operatie?
Ik ben nu al een tijd bezig op het ziekenhuis om zwanger te worden.  Mijn eitjes worden niet rijp, maar er zijn er wel genoeg te zien in mijn eierstokken. Misschien zijn ze zelfs te vol wordt er  gezegd. Toch is er nog niet 1 eitje die zin heeft om rijp te worden!!!  
De clomid tabletten helpen bij mij niet. Ik ben zo gezegd resistant tegen het middel. Ook  3 tabletten hadden geen effect bij mij.  
Mijn gyna gaf mij de keuze. Hormonen spuiten  of een operatie. Ik vroeg hem waar de meeste/beste resultaten bij geboekt waren en hij zei de operatie. Ik zag het zelf ook niet zo zitten om hormonen  te moeten spuiten, maar als het moet moet het.  
Nu kan ik eigenlijk vrij weinig  info vinden op internet over zo'n operatie enhoe snel het effect heeft. Kan iemand mij hier meer over vertellen?    

Hallo Ed,

Wat vervelend dat bij jou de clomid niet aanslaat.
Ik heb zelf in april een laparascopie gehad.
Maar ik kreeg deze operatie, omdat ik een cyste van ruim 9 cm. op mijn eierstok had zitten.
Deze is toen operatief verwijderd.
De operatie is volgens mij voor de gyn eigenlijk routinewerk.
Ik mocht een paar uur na de operatie weer naar huis en heb het toen een paar dagen rustig aan gedaan. De dag na de operatie heb ik nog wel flink buikpijn gehad, maar daarna ging het best goed.
Verder kan ik je helaas geen info geven.

Groetjes
mama Peet

Toch bedankt. Ik hoop dat er iemand is die mij iets meer kan vertellen. Ben vooral benieuwd of het dan snel aanslaat of dat ik nog lang moet wachten voor er eitjes rijp worden. Iedereen om mij heen is ondertussen ook zwanger geworden dus baal er best een beetje van.

hoi hoi,

moet zeggen dat jouw verhaal heel veel op mijn verhaal lijkt
ook ik heb clomid gehad en werd ook rsistent en ook kijkoperatie gehad enzo enzo

mijn verhaal in het kort ( hoop ik).

oktober 2003 gestopt met de pil
9 maanden lang geen ongi
pco geconstateerd
begonnen met clomid
resistent geworden voor clomid zelfs tot 250 (5 tabletten oplopend) sloeg niet aan.
oktober 2004 of 2005 geopereerd (kijkoperatie)ben ff de tijd kwijt
eitjes weggebrand aan de eierstokken en verkleving aan linker eileider weggehaalt.
weer opnieuw aan de clomid
geen resultaat dus toch maar gaan spuiten met puregon + pregnyl
reageerde eerste x goed helaas geen zwangerschap
vervolgens geen goede reactie meer op puregon
vervolg AFVALLEN ( alweer , al vaker durende de behandelingen moeten doen)
na 8 kilo afgevallen te zijn en in juni 2006 terug te keren naar het ziekenhuis heb ik overplaatsing gevraagt naar een acedemisch ziekenhuis .
daar eind augustus in behandeling gekomen
gestart met puregon en pregnyl ( andere aanpak)
en binnen 3 maanden ( 2 cyclussen )
inmiddels 32 weken ZWANGER van en ZOON

dus meid geef niet op

ikzelf ben blij met de operatie ook omdat ze eenverkleving weg hebben gehaalt waarvan ik van te voren niet wist dat die er was dus dat het misschien ook een belemmering had kunnen worden

heb het spuiten NIET als naar ondervonden en ging vrij goed en makkelijk

weinig last van bijwerkingen

ik wens je heel veel succes met je keuze
als je nog vragen hebt stel ze maar hoor

groetjes liefs moekje

ps. sorry voor het toch o zo lange verhaal

Hoi,

Ik hoor hier niet meer thuis op dit forum, maar toch even een reactie op jou vraag.
Zelf heb ik namelijk in december vorig jaar een lapascopie gehad. Omdag ook bij mij de eisprog maar niet goed wilde komen.
En ook clomid menopur en pregnyl had gehad zonder resultaat.

De operatie zelf stelde niet zoveel voor, ze maken twee sneetjes, een bij je navel en een bij je bikinilijn. Daar gaan ze naar binnen om de boel te bijkijken. Ze blazen lucht naar binnen om alles goed te zien. Bij mij hebben ze toen ook vloeistof door de eileiders laten gaan om te kijken of deze doorgankelijk waren.

Na de operatie even bij komen en zelfde dag weer naar huis, had alleen last van mijn rug schouders, dit schijnt te komen door de lucht die ze in je brengen tijdens de operatie.
Voor de rest had ik nergens last van.

En bij ons gebeurde er die maand dus de volgende maand het wonder: ik was zwanger.
En ben nu inmiddels over de helft.

Ik weet dat dit moeilijk is om te lezen, maar ik wil je dus zeggen dat het ook een heel mooi resultaat kan hebben.

Succes met je keuze.

visje
z

bedankt meiden,
hier kan ik weer wat mee.
ik ken helemaal niemand in mijn omgeving die ooit zo'n operatie gehad heeft.
ik heb wel info van mijn gyna gekregen, maar dat is vaak toch een vaag verhaal. ik moet zeggen wel blij met hem te zijn. hij is niet van allerlei dingen etc proberen of heel lang wachten. hij begrijpt dat wij een kindje willen en het liefst nog vandaag. ik mag hem ook wel bellen, maar de echte ervaringen hoor je volgens mij toch van de "moeders"zelf. ben blij te lezen dat de hoop die ik heb ook wel klopt. jullie horen wel hoe alles geweest is. ik wordt als het goed is 3 juli geopereerd maar moet de officiele uitnodiging nog krijgen. hoe jullie op de hoogte en succes allemaal.

Groetjes Ed

Terug
Bovenaan