Lara Quinty geboren!

Het is al weer bijna een week geleden, wat gaat het dan snel he?!
Op dinsdag 3 juli is onze dochter Lara Quinty geboren om 23.08 uur. Ze was toen 51 cm en 3460 gram.
Inmiddels zit ze al boven haar geboorte gewicht, het gaat dus erg goed, maar door de bv heeft ze nu wel wat last van krampjes. Het duurde eerst even voor de bv op gang was, maar inmiddels is het al bijna slagroom geworden! Gelukkig had ik nog infacol in huis tegen de krampjes.

De bevalling is bij mij echt super snel gegaan. Dinsdag voelde ik al wat gerommel in mijn buik en in de supermarkt wat lichte steken. Om half 5 kreeg ik een flinke steek in m'n zij en daarna had ik een lichte wee om de 10 min, om 18 uur werd dit al om de 5 min, dus kort daarna even met een vriendin, die ook verloskundige is, gebeld, zij vertelde mij om even te douchen en als de weeen zo'n 3 sec tot 50 sec aanhielden en om de 3 a 5 min blijven komen om dan met het zkh tebellen. dit was na 20 uur het geval. Om 21.15 uur lag ik in het zkh aan het ctg, de weeen werden toen al steeds heftiger. Aangezien het erg druk was op dat moment kwam uiteindelijk om 22.30 uur de vk langs, ik bleek toen 6 cm ontsluiting te hebben, ze bracht toen gelukkig ook een draadje aan op het hoofdje voor de hartslag, ik kon vanaf toen gelukkig staan en een beetje lopen. in de tussentijd vroeg ik mijn man regelmatig om hem even te kunnen knijpen ivm de weeen in m'n onderrug (erg irritant!), tegen 23 uur kreeg ik persdrang, m'n man drukte toen op het knopje zodat er iemand kwam, dit duurde me te lang, dus toen riep hij iemand, de nieuwe dienst was er echt net, die kwam en keek, ik bleek toen 10 cm ontsluiting te hebben en kon gaan persen. Ik moest even weer de knop omzetten, maar na 8 min persen was ze er! Echt super snel dus, het heeft nog een paar dagen geduurd voordat ik echte besefte wat er allemaal was gebeurd, terwijl ik het ook wel als een film voor mezelf af kon spelen, maar het besef dat het zo snel was gegaan en dat Lara er gewoon al was! Ik had een klein scheurtje en hoefde verder niet gehecht te worden, dit was super. ik moest nog wel een dag in het zkh blijven ivm medicatie tegen hoge bloeddruk, op woensdagavond ben ik weer thuis gekomen. En vanaf donderdagavond kwam de bv ook op gang.

het gaat gelukkig erg goed en we genieten nu volop, grote zus Iris is ook erg trots en blij!

ik wens alle anderen ook heel veel succes met de bevalling!!!

Groetjes Syreetha

Syreetha,

Gefeliciteerd met de geboorte van Lara Quinty!
Nog een Juli mama die haar dochtertje Quinty heeft genoemd. Oke dan wel als 2e naam maar wel heel leuk :D
Geniet lekker van jullie meisje en jullie gezinnetje :)

Liefs,
Marloes

Gefeliciteerd! Wij zijn bijna op hetzelfde moment bevallen! Op 3 juli om 22.33uur ben ik trotse mama van Michella geworden. En nu is de eerste week alweer bijna om, wat gaat dat snel he?

Terug
Bovenaan