@ las

hey meis..
ik las je reactie op het temperaturen..
thks..daar heb ik teminste iets aan hihi..
maar ondertussen nog niet ongesteld.. wel heb ik getest want had ineens weer een temperatuur van 37.2.. dat heb ik altijd met mijn ei.. maar ja dit was savonds... dus ik ben gaan testen.. maar nee hoor.. helemaal niks..

dus nu maar afwachten tot die rooie duivels komen..

ik hoop voor jou dat je eind deze week of volgende week durft te testen.. en een mooie positive test in handen mag krijgen.
wees niet bang meisiej.. klinkt hard... maar als je een miskraam krijgt is er iets niet goed en mag je blij zijn dat de natuur dat voor je beslist..
klinkt hard hoor meis maar is wel zo..
maar natuurlijk hoop ik voor jou dat dat allemaal niet het geval is zodadelijk...

ik wens je veel sterkte met wachten...

liefs...

hoihoi,
graag gedaan.
dat je temp savonds hoger is kan komen door inspanning. ze zeggen dat je eigenlijk alleen een goede temp. kan meten als je min. 3 uur hebt gerust. daarom raden ze aan alleen smorgens bij het opstaan te meten. zodra je opstaat span je je een beetje in en kan je temp stijgen. na een douche mag je al helemaal niet meten want dan is je temp altijd hoger.
hoop voor je dat je postief mag testen.

mijn temp was vanmorgen zelfs gedaald tot 36,7 pfff mijn buik voelt aan alsof ik elk moment ong kan worden, maar tot nu toe nog geen nieuwe duiveltjes gezien. alleen gister 1 keer beetje roze bij het afvegen. voor zover ik weet (wat ik her en der heb gelezen) ben je niet zwanger als je temp. weer terug gedaald is. wat ik gelezen heb is als je zwanger bent dat je temp dan hoger blijft.
raar lichaam van mij. kan eventueel ook nog aan mijn darmen liggen heb een spastische darm heb er niet vaak last van maar het voelt wel een beetje het zelfde.
zou toch fijn zijn als elk vrouwen lichaam het zelfde werkte en dat en een handboek was hahaha

Hoi Las,

Ze zeggne dat je temp idd hoog blijft als je zwanger bent of zelfs nog hoger wordt, maar dit is de gemiddelde temperatuur. Ik heb oo keen tijdje getempt en zelfs na mijn ei is mijn tempo af en toe een dagje 'normaal'. Dit is niet zo erg, want volgend mij gyn had ik een voorbeeldige tempcurve die cyclus.
Pas als je temp een aantal dagen laag is, zou dat kunnen betekenen dat je niet zwanger bent.

En een beetje bloed afvegen, daar zo ik me ook geen zorgen over maken. Ik heb verhalen gelezen (en gehoord van een vriendin) dat je tijdens je zwangerschap ook gewoon wat bloed kan verliezen. Zolang je geen stolsels verliest, kan het geen kwaad heb ik gehoord.

Houd, de moed erin, ik duim voor je!!

Liefs Daisy

toch een testje gedaan en die was negatief
ik ga gewoon voor de volgende ronde
maar bedankt voor de steun dat doet me goed

Hay Angel,

Dat stukje wat je schrijft over de angst voor nog een miskraam viel mij een beetje verkeerd. Ik neem aan dat dit uit ontwetendheid voortkomt en dus dat je het zelf niet hebt gehad en dus niet weet waar je over praat.

Mensen die het hebben meegemaakt snappen ook wel dat er iets mis was maar daarom is het wel erg. Moet je dan een gat in de lucht springen en blij zijn dat het je overkomt omdat er iets niet goed is? Je verstand en gevoel zijn twee hele verschillende dingen. Je was er blij mee, daar gaat het om, dat is wat pijnlijk is......en dat is wat je mist.

Ik zou het fijn vinden dat je er in het vervolg iets voorzichtiger mee om zou kunnen gaan....

liefs mij....

hey micro..

ik heb er idd geen ervaring mee... gelukkig niet. maar heb wel mensen in mijn omgeving die het wel hebben mee gemaakt.. en tuulijk mis je het en baal je ...en weet ik wat nog meer..

maar na een tijdje ga je wel zo denken of moet je zo denken anders ga je er aan onderdoor..

het was alleen opbeurend bedoeld hoor..
maar prima zal me bek houwe....

@Angel,

Gelukkig ben ik nooit zo gaan denken! Mijn eerste zwangerschap is uiteindelijk ook een miskraam geworden. ik heb het kindje altijd gekoesterd en denk er nu na 4 jaar nog regelmatig aan. Zeker als de dag van de miskraam in zicht is of we het hebben over hoe vaak ik zwanger ben geweest. Ik was al zo gek op dat kleintje. Ook al wist ik het nog maar een paar weken. Het hoorde er zo bij!
dat er iets fout is gegaan in de ontwikkeling is voor mij alleen maar een wetenschap en maakt helemaal niks goed of maakt het verdriet niet makkelijker te verwerken. Het maakt het alleen maar rotter, omdat je daar geen invloed op hebt. Dat is iets wat je niet wilt. En het idee dat dat dus weer kans gebeuren maakt je volgende zwangerschappen een stuk spannender.

Ik heb geaccepteerd dat het is fout gelopen. Dat alle dromen niet uitkwamen en dat heeft heel veel bloed zweet en bovenal tranen gekost. Ook de terugkerende menstruatie was elke keer weer een flinke klap in mijn gezicht. Als alles was goed gegaan was je niet ongie geworden. Ondertussen heb ik een gezonde dochter en ben ik 36 weken zwanger van een nieuw wondertje... dat maakt veel goed, maar ons eerste kleintje zal altijd de eerste blijven in onze gedachten.

Je schrijft dat het opbeurend bedoeld is, maar ik heb in mijn omgeving na mijn miskraam maar van weinig mensen opbeurende dingen gehoord. Ze bedoelden het allemaal goed, maar ze deden me alleen maar pijn! Bijv met deze opmerkingen:

* Het was nog maar zo klein, als je nou verder was geweest dan had het je nog meer verdriet gedaan. Wees daar maar blij om.
* Anders was het zwaar gehandicapt geweest, dat hoef je gelukkig nu niet mee te maken.
* Je weet dat je nu zwanger kunt worden, dus wees niet ongeduldig... het komt wel weer!
* Het was nog geen kindje!
* Dat je bang bent dat je het door de wc gespoeld hebt, daar moet je zo niet over denken! Dat weet je toch niet!

En zo kan ik nog wel een paar goedbedoelde opmerkingen opnoemen. Allemaal van mensen bij wie altijd alles goed is gegaan. maar mensen die aan de lijve ondervonden hebben dat zwanger worden geen vanzelfsprekendheid is of zwanger blijven niet altijd vanzelfsprekend is die praten wel anders. die voelen mee met je verdriet en dan mag je verdriet ook een plek hebben. Dus probeer maar niets te bagataliseren, geef gewoon erkenning voor iemands angst. Maar probeer het niet te relativeren... dat doet zo'n pijn!

dat je zegt dat je je bek gaat houden, vind ik zo stuitend. Alsof je het je niet wilt laten zeggen! Je hebt het niet meegmaakt en micromuis wel... ik volg haar al een tijdje... dat je vervolgens dan zegt dat je je bek wel zal houden nadat zij iets probeert te zeggen over hoe het voelt, zegt me opnieuw genoeg! Een excuus zou eerder op zijn plaats zijn! Want wij moeten maar bedenken dat het opbeurend bedoeld is, maar dat je opmerkingen juist de put inpraten dat mag niet gezegd worden. Als de boodschap niet overkomt (in dit geval opbeuren) dan zal je toch andere woorden moeten kiezen!

Klinkt misschien ook vervelend als ik dit zeg, maar ik hoop dat je er iets mee doet! k kan het je verder ook niet kwalijk nemen: je weet niet beter maar probeer in te voelen!

Terug
Bovenaan