last en pijn

Hebben jullie dat ook dat alles pijn gaat doen vooral de benen. als ik savonds thuis kom uit mijn werk dan plof ik na het eten echt neer dan kan ik niet meer, zitten is dan echt pijnlijk omdat mijn buik dan helemaal strak staat. Ik lig dan ook elke avond rond 19.30 uur op bed erg ongezellig voor mijn man. Wie heeft dit ook en wat doen jullie er aan. Ik zit er over te denken een aantal uren per week minder te gaan werken want het wordt echt zwaar werk nl 4 dagen van 7.30 uur tot 17.00 uur en 1 dag van 7.30 uur tot 11.30 ik hou dit echt niet meer vol maar wil niet te veel zeuren.

Ansje (25 wk en 5 dagen)
 
Dit is echt geen zeuren hoor. Wij hoeven jou niet te vertellen dat je minder moet gaan werken want dat doet je buik al voor je. Daar moet je echt naar luisteren! Dus bespreek op je werk of je het op een of andere manier kan verlichten en anders kan je natuurlijk deels in de ziektewet gaan. Wat betreft jouw man: ik ben 24 weken zwanger en zit ook niet echt lekker (rug, niet buik), dus ik sleep 's avonds een lekkere tuinhangstoel de kamer in zodat ik toch lekker erbij kan zijn. Ook hebben wij haken in de huiskamer voor een hangmat. Moet je gewoon een beetje creatief mee omgaan.
Wat direct helpt als je thuiskomt: ga op de grond liggen met je onderbenen omhoog op een bank of stoel en doe een tijdje ademhalingsoefeningen (je weet wel: adem in door je neus, houd vast, en adem langzaam uit door je mond). Hier knap je al heel snel van op.
Groetjes en doe het rustig aan.
 
Ik ben 't eens met 'gufrie'.
Ik ben 29 wkn 2dgn en werk al 4 wkn 50%. Ideaal. En ook heel belangrijk: Twee uur bezig zijn, half uur rusten. Ik voelde me ook net zo'n oud wijf, maar het is gewoon het beste!!!!

Succes.
 
hoi, ik weet uit ervaring (ook nog van voor mijn zwangerschap) hoe vervelend t is als je je ziek moet melden, maar je lichaam en kind gaan echt voor alles, dus gewoon aan toe geven en rustiger aan gaan doen, zelf ben ik van 4 naar 3 dagen gegaan, zonder ziektewet, want ik wilde toch al minder gaan werken en dat bevalt super, alleen ben ik sinds 1 a 2 wk erg duizleig en moe en ik ben vandaag dan ook ziek naar huis gegaan, vond t nu ook heel vervelend om aan toe te geven, weet hoe je je voelt, maar je meot echt naar je lichaam luisteren! succes gr fie
 
Terug
Bovenaan