Last van bekken

Hoi dames,

Zijn er hier nog meer dames met bekken klachten?

Ik had bij de zwangerschap van Jasmijn (12-02-2008) erg veel last van mijn bekken. Dit begon na de 20 weken en op het laatst kon ik nog amper lopen.
Nu heb ik er weer last van, maar al veel eerder. Ik had er eigenlijk al vanaf het begin wat last van. Het word steeds erger. Ik bedenk me dus wat me nog te wachten staat................pffffffffffffff. Ik heb er nu al zo'n last van en ik ben pas net over de helft.

Wat doen jullie er tegen? Ik volg mensendiecktherapie, maar heb niet echt het idee dat het ook maar een beetje helpt.

Liefs Trudi (mama van Jasmijn 12-02-2008 en brusje 06-12-2009)

Ik had het bij de eerste 2 ook en nu begint het weer (ben 16 weken). Ik doe sinds een jaar pilates en ik kan je dat, voro na de bevalling, echt aanrden. Daar ging het bij mij echt mee over. Er schijnt ook zwangerschapspilates te bestaan. Ze doen oefeningen voor rug, buik en bekken en je houding. Precies wat je nodig hebt om je bekken onder controle te houden.

En verder je houden aan leefregeles: voldoende rust, op tijd op bed, niet tillen (makkelijker gezegd dan gedaan, maar zoek echt alternatieven) en zeker geen scheve belasting van je bekken. Niet sjorren en sleuren bijvoorbeeld. Niet met kind of zware was de trap op lopen. En niet meer op 1 been hangen, als je staat, altijd keurig op 2 benen je gewicht verdelen.

Ik vind het eerlijk gezegd niet makkelijk om me hieraan te houden, maar het helpt wel echt.