last van bijvoeding

Mijn dochtertje is nu 8 maanden en mag dus eigenlijk al groente en fruit en zelfs brood. Maar helaas ze word sinds de bijvoeding s'nachts waker heeft darmkrampjes en of is heel onrustig.
De ontwikkeling gaat verder wel goed maar durf nu bijna niets te geven om haar en ons rust te geven.
wie komt dit bekend voor of weet wat ik moet doen
 
Mijn dochter (ook 8 maanden) heeft ook af en toe last van buikpijn en ze heeft de laatste tijd ook een paar keer verstopping gehad :-( En dat terwijl ze nog heel weinig bijvoeding eet (2x per dag ong. 10 theelepeltjes). Verder krijgt ze alleen borstvoeding. Wat we nu doen is regelmatig wat water geven, zodat ze in elk geval genoeg vocht binnenkrijgt. Door de groentehapjes doen we altijd een lepeltje olijfolie tegen verstopping.

Het is helemaal niet erg om nog weinig bijvoeding te geven op deze leeftijd. Er zijn zelf baby ´s (vaak allergische kindjes) die tot ze een jaar zijn niets anders dan borstvoeding willen en het daar prima op doen. De eerste maanden is het vooral oefenen met de bijvoeding en gaan er meestal nog geen grote hoeveelheden naar binnen. Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken als je nog weinig bijvoeding geeft. Probeer wel ijzerrijk voedsel te geven, zodat je dochtertje genoeg ijzer binnenkrijgt (je kan bijv. een dadel wellen en pureren, is ook lekker zoet!).

Groetjes,
Pauline

Groetjes,
 
Heeft het wel echt te maken met de bijvoeding?
Zou het niet kunnen zijn dat ze al haar indrukken van de hele dag aan het verwerken is? Dit zie je vaker van kinderen rond deze leeftijd altijd goed geslapen en plotseling worden ze 's nachts hysterisch huilend wakker. Heel erg zielig en lijkt of ze pijn hebben, in werkelijkheid dromen ze.

Rond deze leeftijd veranderd hoe de kidneren de wereld zien...ze krijgen steeds meer mogelijkheden om die wereld te ontdekken en dat gaat vaak gepaard met onrust 's nachts...is heel normaal overigens en gaat over.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en misschien ook aan een verandering in de ontwikkeling zal denken
 
Terug
Bovenaan