Last van bilspieren

Hoi allemaal!

Op dit moment ben ik 29 weken zwanger van mijn eerste kindje. Nu merk ik dat ik de laatste weken steeds vaker last krijg van mijn bilspieren. Vaak komt dit opspelen als ik meet heb moeten lopen/staan dan normaal. Als ik daarna even heb gezeten en dan weer op wil staan, zak ik door mijn benen van de pijn. Het zit alleen in mijn billen en loopt niet door naar mijn benen of rug.
Zijn er meerdere vrouwen die dit herkennen? Komt dit door overbelasting, of heeft het misschien een andere oorzaak? En vooral: wat kan ik eraan doen om het te verminderen of te voorkomen?

Heb ik ook. Bij mij komt het door de bekkeninstabiliteit, ik heb het een paar keer laten masseren door de fysio (Is wel lekker hoor!!) Maar het helpt niks.
De enige 2 dingen dat bij mij helpt is rust en als je druk bent geweest en daarna rust neemt gaat het even heeel veel pijn doen. En een warm bad/douche.
En helaas gaat dit ook niet over voor de 40 weken.
Het zou ook ischias kunnen zijn maar ik vermoed het niet aangezien het niet doorstraalt.
Geef het in ieder geval aan bij de vk en ga evt. Gewoon eens langs bij de fysio.
Succes

Helaas, hier bijna 27 weken en zoek ook de gouden tip! Ik heb zelf dan ws en hernia maar wel van alles geprobeerd. Fysio, doe trouw m'n oefeningen, slapen met voedingskussen etc. Enigste wat echt helpt is paracetamol. Maar ja ook terug houdend in, alleen als ik aantal bijna niet slaap van de pijn neem ik het in. Enige tip die ik je kan geven is heel goed naar jezelf te luisteren, als iets niet gaat gelijk stoppen en rust nemen om erger te voorkomen. Sterkte meid!               

Herkenbaar! Had ik ook rond dezelfde tijd. Mijn gouden tip: zoek direct een goede zwangerschapsfysio/bekkenbodemtherapeut! Om erger te voorkomen. Bij mij was het al na 2 bezoeken en adviesen over! Ik merk dat als ik me niet goed aan de adviezen hou, de pijn meteen weer terugkeert.
Succes!

Terug
Bovenaan