Last van boertjes

Hallo,

Mijn dochtertje Maike van 6 maanden heeft veel last van boertjes na de fles. Ze doen haar veel zeer, af en toe zelfs ook 's nachts. We hebben van alles geprobeerd zoals de kromme difraxfles, op de buik leggen, onder de oksels optillen, maar vaak blijven de boertjes komen. Als we ze dan neerleggen is het huilen, wat ook niet ophoudt. Af en toe valt ze dan wel in slaap in de kinderwagen, maar ja, dat is ook de oplossing niet.
Wie heeft de gouden tip????

Gr. Pankie
 
Hoi Pankie,

Ik heb geen tips, Youri laat vaker scheetjes dan boertjes (ook wat hoor),  maar ik wilde zomaar even reageren.
Wat een leuke naam, Maike.  Een naamgenootje van mij. En deze naam, met 1 keer een a komt niet zo heel vaak voor.

Ik hoop voor je dat anderen wel tips hebben!

Groetjes,
Maike
 
Dat is niet makkelijk te achterhalen wat de oorzaak en dus oplossing  is. Ik merkte bij mijn tweede dochter wel dat ik haar  fles beter even kon laten staan voordat ik hem gaf. Na het warm maken, moet je altijd even schudden en dan schud je er dus ook weer luchtbelletjes in. Maarja of dat het nou is?  Mijn oudste heeft borstvoeding gehad en had toch last van te veel lucht.
Mijn twee  oudste dochters hebben allebei veel last gehad van boeren en windjes laten (kramp en veel huilen en weinig slapen)  Mijn derde dochter begon na de kraamweek aan dezelfde problemen.... Ik ben toen gaan inbakeren, in de hoop dat dat de kramp en onrust zou verminderen. En jawel het lukt. Ik heb nu gemerkt dat ze door het te weinig slapen en veel huilen, veel meer windjes laat... (de doeken moesten natuurlijk ook in de was en dan kwamen de oude problemen weer terug) Zodra ze echter weer ingebakerd was en na wat extra moeite eindelijk weer een diepe slaap had, had ze daarna ook geen last meer van windjes en boeren. Met inbakeren slaapt ze 17 uur per dag en zonder inbakeren komen we maar aan totaal 10 uur slaap.
Des te minder ze slaapt, des te minder slaap ze lijkt nodig te hebben maar des te meer kramp en onrust.
Des te meer ze slaapt, slaapt ze dieper en valt ook weer eerder rustig in slaap....
Misschien werkt het ook voor de boertjes????
Heel veel sterkte en zorg dat je toch aan wat rust voor jezelf toekomt, ik weet hoe slopend het is!
 
mijn zoontje van bijna 5 maanden heeft dit ook zo erg heb ook alles geprobeerd maar niets helpt, door al die lucht in zijn buik krijgt hij ontzettend kramp.
Ik was begonnen al 3 weken met fruit en sinds anderhalve week met groente en dit ging erg goed tot 4 dagen geleden.
Hij heeft nu zo ontzettend veel kramp dat ik ermee gestopt ben om uit te proberen of het wat minder wordt.
Geef je ook al fruit en groente??  en hoe is de reactie daarop??

Ik hoop dat iemand de tip heeft voor dat boeren!!!!!!!!!
 
Terug
Bovenaan