last van borsten

A

Anoniem

Guest

Hallo,

Ik ben inmiddels ruim 21 weken zwanger en heb zo last van mijn borsten. Het lijkt wel stuwing, zo voelen ze, zo zien ze er uit, zo voelen ze ook aan als ik ze aan raak en er komt vocht uit.
Loop dus ook al met zoogkrompessen.
Wie kent dit? Wat doe je er aan?

Bedankt.
visje

Hoi hoi,

Helaas herken ik het nog niet, maar heb heel lang geen last gehad vanm ijn borsten, maar ben nu 20.5 weken zwanger en ze beginnen aan de zijkant ook weer zeer te doen.

Wellicht is dit bij mij toch ook het teken dat de stuwing gaat komen.

Volgens mij komt het bij meerdere vrouwen voor hoor dat ze al zo vroeg in de zwangerschap stuwing hebben en volgens mij kan het geen kwaad.

Succes!

XX Saskia

Hoi,

Nou ik heb het ook. Niet alleen als ik 'eraan' kom komt er vocht uit, maar ook gewoon 'zomaar' midden op de dag. Dan voel ik een soort pijntje (stuwing? ben nog niet eerder zwanger geweest dus weet niet hoe dat zou moeten voelen) en dan komt het vocht er gewoon uit... Moet ook aan de zoogcompressen ben ik bang want het wordt ook steeds meer.... weet niet wat ik eraan kan doen en of het kwaad kan? Weten jullie dat?

Groetjes,
Mamamski,
23 wk,  4 dg

Hoi visje,

Ik had gelijk van het eerste moment pijn in me borsten..

Het is niet dat ik vocht verlies maar ze staan onder spanning zo zien ze er ook
uit...

Aanraken is echt uit den boze ....

Ik zat al te denken aan een grotere maat bh....

Groetjes van Meta de mama van Robin (2) en 3 mnd zwanger...

Bedankt voor je reactie! Het voelt echt als stuwing.
Ik ben je naam eventjes kwijt... maar heb precies het zelfde als jij hebt... al doe ik niks komt het er uit. Dit had ik ook na de bevalling dan is het volhouden het zakt af... maar ja nu nog 19 weken volhouden...
Anders bel ik wel eventjes met een lactatiekundige.

bedankt...
tips blijven welkom
visjes

Ik heb ook al vanaf het allereerste begin last van mijn borsten, maar tot nu toe heb ik nog geen vochtverlies.

Even persoonlijk vraagje voor degene die last had van de zijkant van haar borsten, kan het zijn dat je beugelbh's gebruikt? Ik had daar ook erg last van en kreeg enorm op m'n kop bij de lingerie winkel. Het beste kun je meegroeibh's kopen, die rekken nog een beetje uit. En neem er dan niet een die precies past, want als je nog zo'n eind te gaan hebt, gaan je borsten ongetwijfeld nog groter worden. Dan kun je beter nog wat groeiruimte hebben. Bovendien zijn de meegroeibh's zo zacht dat ze altijd goed aansluiten en het allerbelangrijkste is nog de steun aan de onderkant. Ik heb me laten adviseren in de winkel (Hunkemoller).
Normaal hou ik altijd van mooie kanten setjes, maar sinds ik meegroeibh's draag (niet de allermooiste bh's...) heb ik een stuk minder last en dat vind ik het zeker waard!

Sterkte allemaal!
Marisa

Ps, de reden dat ik dus op m'n kop kreeg was dat beugelbeha's letterlijk je borsten 'afsnijden' tijdens de zwangerschap en aangezien die kliertjes toch aan het groeien zijn hebben ze de ruimte nodig. Je werkt dus eigenlijk de groei van je borsten tegen, vandaar de extra pijn.

Hoi Marisa,

Ik ben diegene met pijn aan de zijkant van haar borsten, en idd ik draag nog beugelbh"s. Is een beetje laksigheid van mezelf want ik weet dat ik zo onderhand wel een meegroeiBH moet kopen.

Ga dat nu toch maar even snel doen!!

Bedankt
XX

Terug
Bovenaan