Last van bruine afscheiding bij het afvegen...

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Daar ben ik weer hoor met een vraag. Sinds gisteravond heb ik bij het afvegen (sorry voor de onsmakelijke details!) een beetje bruin/rode afscheiding. Het lijkt wel oud bloed. Heb de VK al gebeld en die belt straks terug maar toch vind ik het een beetje eng. Het is mijn eerste en we hebben er 2 jaar op moeten wachten....... Verder heb ik de krampjes die ik alle 6 weken al heb. Alleen zijn mijn borsten ook een stuk minder gevoelig dan anders. Wat denken jullie, moet ik me zorgen gaan maken dat het misgaat? Mijn man zegt dat dit erbij hoort. Die heeft al 3 kinderen uit een eerder huwelijk.... Maar die doet OVERAL zo luchtig over. Hebben jullie hier ervarig mee?

Liefs,
Cameltje

Hoi Cameltje,

Ik kan je helaas niet helemaal geruststellen. Maar ik heb wel de eerste 12 weken allerlei kleuren bloedverlies/gekleurde afscheiding gehad. Rood, rose, oranje, bruin... ik dacht in het begin zelfs dat ik ongesteld was, maar dat bleek later niet zo te zijn. Ik was toch echt zwanger. Maar ik weet wat je bedoeld. Nu nog heb ik elke keer als ik naar de wc ga zoiets van 'phew' als er niks te zien is.

Sterkte en ik hoop dat alles goed gaat!
Groetjes, Marisa

hoi cameltje,

ik denk zelf dat je je niet ongerust hoeft te maken, (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het) maar je zei dat leek op oud bloed.
ik denk dat het innestelingsbloed is.
dat kan nog een paar weken in je lichaam blijven en dan word het oud. zodoende dat het bruinig is. ook kan het zijn dat het draderig is.
ik heb zelf met 6 weken zwangerschap een bloeding gehad en die was eerst bruinig en werd toen ineens helderrood. maar buikpijn had ik niet.
ik ben naar het ziekenhuis gegaan en heb een echo gehad. helaas moesten we nog een week wachten om er pas hartactie te zien was met 7 weken, in die week is het vloeien nog 2 dagen doorgegaan en werd toen bruinig.
met 7 weken was er hartactie en heb verder helemaal geen bloedingen gehad in de zwangersschap.
ook mijn borsten waren de eerste 12 weken de ene dag gevoeliger dan de andere dag, wisselde elkaar af.
en de ene dag voelde ik me ook echt zwanger en de andere dag helemaal niks.
ik zou bij buikpijn direct aan de bel trekken als ik jou was en als je het niet vertrouwd, gewoon naar je vk gaan.
en zoals je kunt zien is het bij mij helemaal goed gekomen. ik had een paar maanden voor dit kindje ook een miskraam gehad, dit is mijn eerste kindje en mijn derde zwangerschap dus ik begrijp je angst om je kindje te verliezen.
ik ben morgen 38 weken zwanger. dus het komt vast goed.

groetjes Miranda 37,6

Hoi Cameltje,

Wat maakt het je onzeker als je wat bloed verliest. Ik ben zelf 9+3 weken zwanger. Met 7.2 weken heb ik een echo gehad   het hartje klopte en alles ging volgens de boekjes. Met 8 weken kreeg ik een behoorlijke bloeding met een flinke stolsel erbij ik dacht dat ik een miskraam had gehad. Al had ik er geen krampen bij. Het bloedverlies was alleen die dag. Met 8+5 weken een afspraak bij de gyneacoloog om te kijken of alles schoon was van binnen. Maar....ik bleek nog zwanger en het vruchtje was goed gegroeid! Ze konden niet zien waar de bloeding vandaan is gekomen.  Vanaf 9 weken heb ik met het afvegen elke keer wat bruine afscheiding dat is dus weer schrikken is het dan toch niet goed? Nu heb ik morgen weer een afspraak bij de gyneacoloog, maak met toch weer zorgen. Ik heb geen krampen. Morgen maar weer afwachten.
Groet,
yb

Het zal waarschijnlijk innestellingsbloed zijn, dit kan zelfs weken lang nog bloedverlies veroorzaken. Maar je moet het in ieder geval altijd aan je VK melden, deze zal dan beoordelen wat voor stappen ze zal ondernemen.

Groet, Erika  ( ex-KVer)

Kijk ook eens op: www.mooiverpakt.nl voor actuele POSITIEMODE tegen Scherpe prijzen.

Terug
Bovenaan