last van buik!!!

Hallo allemaal,

hopelijk herkend iemand dit verschijnsel. De dagen dat ik niet werk heb ik bijna geen last van mijn buik. De dagen dat ik wel werk (heb een zittend beroep achter de computer) dan begint mijn buik 's morgens al hard aan te voelen en dat wordt alleen maar erger. Herkennen jullie dit? Ben nu 25 weken zwanger. Na mijn werkdagen kan ik 's avonds ook bijna niets meer.
Ik hoor graag van jullie!!!

Hoi Patty,

Ja, ik herken het helemaal.
Ik ben nu 25wk2dg dus we lopen aardig gelijk qua termijn.
Bij mij zit de pijn dan vooral bovenop/bovenin mijn buik.
Ik werk in de zorg, dus moet best veel tillen en duwen en heb 4 kindjes thuis waarvan de jongste 15 mnd is dus ik heb er ook thuis last van. (van de pijn dan he, niet van de kindjes )
Maar ik herken wel veel in je verhaal. Ik moet dan ook echt gaan zitten en de boel de boel laten....vooral aan het eind van de (mid)dag.
Heb jij al meer kindjes?
Waar zit bij jou de pijn?

Groetjes Manda

Hallo Manda, jeetje heb veel bewondering voor je met 4 kinderen. Inderdaad zit de pijn bovenin de buik. Het voelt ontzettend strak en vervelend aan. Ik heb thuis een zoontje van 3,5 jaar, hij is ontzettend bewerkelijk en vraagt werkelijk de hele dag aandacht. Vroeg me eigenlijk ook af of het  ook geen kwaad kan. Het is toch bijna de hele dag een harde buik???

Groetjes
Patty

Hoi Patty (en Manda),

Ook ik heb meer last van harde buiken dan bij de eerste zwangerschap. Ik ben dan wel thuisblijfmama, maar met twee donderstenen (van 3 en 1,5) toch de hele dag in touw. Volgens mij kunnen harde buiken geen kwaad (training voor de baarmoeder), maar kun je  wel door  verloskundige  werkvermindering voorgeschreven krijgen als je er veel last van hebt. Ik kan mij nog van de eerste zwangerschap herinneren dat zittend werk doen met een harde buik niet prettig is. Je kan dan wel even een kop thee gaan halen ofzo, maar dat schiet niet op al je bijna constant harde buiken hebt.

Ik probeer nu wat meer mijn rust te pakken en dat scheelt wel. Vooral tussen de oren , want ik merk dat de baby dan beweeglijker is en dat scheelt weer gepieker (voel ik hem/haar nog wel blah, blah).

Idd respect voor jou Manda. Het is vast super gezellig met 4 (straks 5) kinderen, maar ook vermoeiend.

Groetjes Sacha

Hoi,

wat herkenbaar! Ook ik ben nu 25 weken en 2 dagen (hihi, das toevallig!) en   heb een computer/zittend beroep voor 40 uur per week.
Naarmate de dag vordert steeds meer last van buik en dan inderdaad vooral bovenop; volgens mij is dit niet direct m'n baarmoeder, maar eerder bepaalde spieren ofzo; het voelt ook wel als een soort van buikspierpijn, maar dan op een plek waar je het normaal gesproken nooit hebt...
Weet niet of dit dan ook harde buik is? Die heb ik ook wel eens, maar dat voelt anders; meer alsof er op de plek van je baarmoeder (normaal gesproken zacht) een keiharde voetbal zit o.i.d.

Iemand tips wat hieraan te doen is?!? Hoop écht niet dat ik minder zou moeten gaan werken, geen tijd voor! Bezig met een project wat ik waarschijnlijk nét aan klaar ga krijgen voor m'n verlof.
Maarja; als het niet anders kan, dan houdt het ook op; ukkie gaat nu voor!

Hoi medezwangeren,

Ik ben vandaag precies 25 weken.

Ook ik heb hier last van en af en toe denk ik dat zou het nu al gaan beginnen?
alsjeblieft nog niet.
heb een zeurend gevoel onder in me buik, en last van harde buiken.
het is geen bandenpijn , daar heb ik ook afen toe last van maar dat is een stekende pijn. Heb vorige week ook wat licht rose bloedverlies gehad bij het afvegen.
maar ales was goed met de beeb.

Heb hier nog 3 kids rondlopen van 3 en 2 jaar dus vergt ook veel energie.
kan ook bijna niet meer lopen lijkt het net of ik ga flauwvallen.

doe nu alleen wat ik nog kan en neem de rust wanneer ik kan zoveel mogelijk
en ik slik ijzertebletten voor de bloedarmoede.
.

Heb met andere allemaal in het ziekenhuis gelegen vor bloedverlies rond de 30 en 35 week maar ze hebben nooit echt iets kunnen vinden en allledrie uiteindelijk met 41 weken geboren.

gelukkig ben ik niet de enige en blijkbaar hoord dit er ook bij.

groetjes 4kidz  

Hoi,

hier helaas geen beter verhaal.
Bij werk last van harde buiken en bovendien is mijn concentratievermogen ver te zoeken dus heeft mijn leidinggevende mij gesommeerd minder te gaan werken.
En natuurlijk vind ik dat niet erg.

Ook mijn vriendinnetje heeft bij de vk aangegeven dat ze last heeft van harde buiken en mocht ook direct 2 uur per dag minder werken.

Sterkte er mee en hopelijk vind je een manier om in de avond toch lekker te kunnen ontspannen.

Groetjes G.

Hoi mama 2009

Het klinkt, zoals je het beschrijft wel  als een harde buik.
Wat gas terug nemen helpt bij mij wel. Nu nog wel tenminste.
Niet dat ik direct stop met werken ofzo, maar even zitten, al is het maar 10 minuutjes en dan zakt het wel weer (bij mij).

Maar bij mijn vorige zwangerschap hebben ze me met 32 in het ziekenhuis aanbevolen te stoppen met werken en echt goed op mezelf te letten wilde ik niet met weeen in het ziekenhuis komen te liggen.
Tja, dat stoppen met werken ging nog, maar ik had toen 3 (en nu 4) kids die hun aandacht toch nodig hebben...
Uiteindelijk is ze pas met 39wk 4 dg geboren.... Gewoon thuis.
Maar harde buiken zijn vervelend, zeker als we er nu al last van krijgen.

Groetjes Manda, 25wk4dg zwanger van beeb5

Terug
Bovenaan