Last van darmen/ harde buiken

Hallo dames,

Ff een vraagje.
Ik heb sinds een aantal dagen zo een last van mijn darmen alles staat stil (obstipatie).
Heb verschrikkelijk last, van de huisarts heb ik lactulose siroop gekregen en microlax om alles weer ff op gaan te helpen. Vandaag had ik krampen alsof ik weeën had echt vreselijk, zo erg dat ik moest overgeven. Alles trok van binnen samen.
Gelukkig kwam er wel wat uit om maar zo te zeggen.
Daarna even contact gehad met de huisarts volgens hem was het een van de bijwerkingen van de lactulose en kon ik beter dagelijks iets minder nemen tot mijn darmen weer een beetje normaal werken.
Maar wat ik vanmiddag meemaakte was echt niet normaal, het waren net weeën dus maakte mij gelijk zorgen als alles wel ok was.
Volgens de huisarts was het een veel voorkomende reactie met gebruike van lactulose.
Pffff heel verhaal, maar zijn er andere mama's die ook zo een last hebben van hun darmen?
Probeer nu meer te drinken en beter op mijn eten te letten ( yakult, vezels , pruimen, etc).

Groetjesss mar

Vergat er even bij te zetten dat ik dus sinds ik zo een last van mijn darmen heb ik ook veel harde buiken heb gehad.
Ik heb hierover contact gehad met de verloskundige.
Volgens haar is het voor de termijn en een 2e kindje niet abnormaal om harde buiken te hebben, baar-moeder is wat sneller geprikkeld en al wat groter dan normaal gesproken bij een eerste kindje.
De verstopte darmen zouden ook een reden kunnen zijn voor de harde buiken.
Moest het even in de gaten houden als het ook gebeurde na een bepaalde activiteit bv traplopen en andere vormen van inspanning. Hoefde me geen zorgen te maken tenzij het extreem vaak zou gaan voorkomen.

Hoii

Bij mij soortgelijke problemen!
Ik heb al vanaf het begin last van obstipatie. Ik heb hiervoor gelijk roosvicee laxo gekocht. 's morgens en 's avonds een glas drinken (Het is nog lekker ook!) en dat heeft bij mij goed geholpen.
Ik wist ook af en toe niet meer wat ik er mee aan moest. Verschrikkelijke krampen en maar niet naar de wc kunnen. Ook nog uitkijken dat je geen aambeien krijgt. Gelukkig wordt het nu wel wat makkelijker. Daarbij kwam bij mij ook nog dat ik begon met vaginale problemen. Begin veel meer te vloeien en de afscheiding was kwa geur niet als normaal. Voor de zekerheid kuur gehad. Maar nu is het nog erger als daarvoor. heb het idee dat het allemaal wat samen hangt met elkaar. Erg vervelend dus! Blijkt wel een veelvoorkomend probleem te zijn, dus maak me er niet te grote zorgen over.
Ondanks dat ze het vaak afraden ben ik nu ook begonnen met wassen met lactacyd. Helpt gelijk voor mijn gevoel!

Hopelijk gaat het bij jou ook snel weer wat beter!

Lfs Esther

Hey Mar,

Vervelend zeg!
Eerlijk gezegt heb ik er gelukkig geen last van wat ik wel doe is elke dag beginnen met een glas lauw water en dan over de hele dag bijna 2 liter drinken het is veel plassen maar goed houd de darmen ook wel bezig.
Dus misschien een tip voor je ik hoop dat het snel voor je oplost.
Liefs Chan

Tips om beter naar de wc te kunnen:

magnesiumoxide van de apotheek. Mag je gewoon innemen als je zwanger bent. Tot 1500 mg op een dag, geef het even een paar dagen en je kunt als een tierelier zonder krampen!

Kiwi's zijn trouwens ook laxerend!

Heey Mar,

Inderdaad, heel erg vervelend!
Ik heb zelf ook al weken last van obstipatie...vreselijk!
Nu ik al een week Yakult gebruik, merk ik dat het wat verbetert...ik hoop bij jou ook?
Daarnaast eet ik erg veel fruit, groente en vezels en drink ik 2 liter water naast mijn melk en vruchtensappen...
Ik zou iets meer beweging kunnen gebruiken...maar daar heb ik soms na een dag werken echt geen puf meer voor....
Ga zeker de roosvicee Laxo eens proberen!
Ik heb geen last van harde buiken hierbij...lijkt me erg vervelend voor je. Sterkte ermee!

groetjes Brigitte

Bedankt voor jullie reacties dames.
Roosvicee laxo heb ik in huis en drink ik ook regelmatiger nu het zo slecht gaat met mijn ontlasting. En inderdaad yakult veel water drinken en proberen te letten op wat ik eet.
hoop dat het snel wat beter gaat gebruik nu ook dagelijks lactulose om alles weer op gang te brengen.
Volgende week gaan wij op vakantie en hoop ik echt dat het dan beter gaat, ( op vakantie heb ik meestal al last van mijn darmen) en lekker kan gaan genieten en relaxen.

Groetjess Mar

Terug
Bovenaan