Last van eczeem/allergie.. iemand tips?

Sinds mijn dochter 3 maanden was kreeg ze op haar borst een klein beetje rode bultjes. Ik ben naar de dokter gegaan en daar werd gezegd dat het slechts een droge huid was en ik kreeg een erg vette creme mee. Toen het erger werd ben ik weer terug gegaan en wederom kreeg ik te horen dat het toch echt alleen maar een droge huid was. Vrijdag ga ik weer naar de dokter want het zit nu van haar nek tot onder haar navel en het enige wat werkt tegen de jeuk en de rode bultjes is hormoonzalf (dus hoezo slechts droge huid). Ik heb het inmiddels flink gehad met mijn huisarts en wil me vrijdag niet zo laten weg jagen. Ik was al haar spullen met neutral en het kan ook niet van de bijvoeding komen want ze had het met 3 maanden al. Ik weet nu niet goed wat ik moet doen, die hormoonzalf wil ik ook liever niet gebruiken maar niets anders helpt. Heeft iemand hier ervaring mee? En heeft iemand tips? Zou ik een doorverwijzing naar een dermatoloog kunnen vragen of moet ik een verwijzing naar de kinderarts vragen?
Ik hoor erg graag van jullie.

Groetjes Frederique
 
Hoi Frederique,

Ik ken en herken dit, maar wat een huisarts heb jij zeg.
Als ik jou was vroeg ik aan de huisarts een verwijzing naar de dermatoloog, die is hij trouwens verplicht om je 1 te geven als je daar naar vraagt, dus laat je niet weer met een kluitje het riet in sturen.
Mijn oudste zoon (nu 5)heeft al vanaf 7 weken last van eczeem en allergien, we zijn er ook al snel mee naar de dermatoloog gegaan en die kan je echt helpen ook kan hij je doorverwijzen naar dietist mocht dit nodig zijn, want bij kinderen op deze leeftijd gaat het vaak om een allergische reactie op bv eten waspoeder enz.
Meestal is dit voldoende, en als je dit consequent aanpakt is de kans dat de eczeem chronisch word veel kleiner.
Tot je bij de dermatoloog bent geweest zou ik je kind elke dag goed insmeren met de vette creme die je al van je huisarts hebt, ook is het verstandig je kindje zo min mogelijk te douche/badderen de dermatoloog gaf als advies 1x per week, maar wij doen dit 2 keer (in de zomer zullen ze vaker moeten dat hou je niet tegen). Het water droogt de huid namelijk heel erg uit, en gaat daardoor nog meer jeuken.
Ook zoveel mogelijk katoenen kleertjes dit ademt goed.
Ik hoop dat je hier iets aan  hebt.
Een kind met jeuk is zo zielig..
Ik wens je heel veel succes..

Groetjes Mary jane

Ps: als het mogelijk is zou je je kindje hypo allergeen melk kunnen geven daar zit geen koemelk in, en evt. neutral wasmiddel ook pinda is zo'n allergie opwekker (let dus op als je dochter al groente krijgt want pinda is "familie" van de peulgroenten zoals sperciebonen bruine bonen enz..).
 
Hallo,

Ik was nog vergeten te zeggen dat je via de dermatoloog een nieuwe hormoonzalf kunt krijgen, die is nog maar net op de markt en heel erg veilig wij hebben deze maandag van haar gekregen en werkt heel goed.

Succes, en laat even weten hoe het is gegaan!! MJ
 
Hallo

mijn dochter is nu bijna 11 mnd en heeft sinds haar 6de maand exceem en krabt zich zelf omdat het jeukt..

Ik heb d evolgende zalfjes gebruikt. vasaline om het goed vet te houden, toen vsm caladule zalf voor huidiritaies en exceem,bathempen zalf, kreeg toen hormoon zalf van d ekinderarts. en nu gebruik ik parfanac zalf te koop bij de drogist. blauwe tuppe met rood n witte letters er op. deze helpt vrij goed bij haar. wie weet heb je wat aan de zalfjes die ik heb gebruikt of nu gebruikt. het is gewoon uit proberen kijken wat helpt.

Wie weet kan je even 2 weken overgaan op koemelkvrij eten. hebben wij ook even gedaan kijken of het toen minder werd, en ja dat werd het nu zijn we dingen weer aan het opbouwen en paar dagen achter elkaar om te kijken of ze dat misschien niet kan verdragen.

veder las ik laatst dat roobos thee ook erg goed is. warm badje en met een rooibosthee zakje in laat trekken. of je flessen aanmaakt met rooibos thee, dit moet helpen wat ze toen schreven.

succes
 
hoi f

mijn zoontje had dit ook zo rond z'n 3mnd hij is nu bijna 3jr ik ben toen ook naar de dermatoloog gegaan die zij eerst dat het dauwworm was een onschuldige uitslag en gaf mij ook van die hormoonzalf en het advies de badolie van balneum extra vettend te gebruiken die helpt ook tegen de jeuk alleen mijn probleem was dat mijn moeder gevoel iets anders zij hij bleek gewoon allergies voor zwitsal maar ik heb van meerdere moeders gehoord dat die balneum heel goed werkt ik gebruik hem nu vooral in de zomer omdat hij dan iedere dag in bad gaat

maar je moet jezelf inderdaad niet laten wegsturen en gewoon een verwijskaart eisen van die "stomme" dokter ik hoop dat alles goed gaat en wens je veel succes

groetjes tejaysmommy
 
Hoi iedereen,

Bedankt voor jullie reacties en tips. Ik ga zeker eens de zalfjes die ik nog niet kende (van vsm bijvoorbeeld) eens proberen. Nu doe ik haar om de dag in bad (inderdaad met die badolie tegen jeuk en extra vettend. Daarna smeer ik haar in met een extra vettende creme van de huisarts en dus als de allergie weer erger wordt dan hormoonzalf. Ik was al haar spullen met Neutral en gebruik geen zwitsalproducten of iets (jammer want het ruikt zo lekker!! ).

Vrijdag sta ik mijn mannetje hoor bij de huisarts! De laatste keer was mijn moeder met haar naar de dokter geweest.. vraagt ze aan mijn moeder, hoeveel kinderen heeft u eigenlijk gehad? U bent veel te overbezorgd, er is niets aan de hand! Nou... zoiets laat ik me vrijdag niet meer zeggen. Op het kinderdagverblijf (gaat ze 2x per week heen) zeiden ze ook dat dit echt geen droge huid is maar duidelijk eczeem. Ik laat even weten hoe het is gegaan vrijdag. Morgen moet ik trouwens naar het c.bureau.. niet dat ik daar nou zo'n hoge pet van op heb maar ik zal daar ook even advies vragen.
Probleem is dat Mandy een 'refluxbaby' is en ze krijgt dus ook speciale voeding tegen spugen... De voeding tegen koemelkallergie is waarschijnlijk te dun .. maar.. ik denk dat ik het toch maar moet proberen! Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Frédérique
 
Terug
Bovenaan