Last van flesvoeding?

We zijn aan het overstappen naar de fles, want ik ben werkelijk kapot.... Heel jammer, maar ik ben er nu klaar mee.
Nu geven we gedeeltelijk de fles (die Gijs zonder morren opdrinkt), maar we hebben t idee dat hij er last van heeft.
We geven nutrilon hypoallergeen. Eigenlijk wil ik standaard gaan geven, zodat ik niet speciaal eten mee hoef te geven naar het KDV. Kan ik nu gewoon overstappen op standaard?

groetjes Mariska

Hoi Maris,

Hoelang krijgt Gijs die FV al?? Als hij hem al een paar dagen krijgt, zou ik niet zomaar overstappen... Ik zou minimaal half-half gaan mengen, of om nog zekerder te zijn, wat minder Standaard, en wat meer van die andere.
En anders gwn ff bellen naar het CB.. Die kun je morgen toch wel bellen??

Ik hoop dat hij er niet teveel last van gaat krijgen, en dat jij weer snel opgeknapt bent!

Liefs Deb.

Hoi Debby,

Gijs krijgt nu 2 dagen flesvoeding en nog aan de borst. Hij krijgt maar 1 of 2 viedingen met de fles en de rest aan de borst.
Ik zal inderdaad wel standaard kopen en gaan mengen. Het kdv heeft namelijk alleen standaard en anders moet ik t zelf meegeven. En dan is een gedoe en t kost geld. En ik betaal al zat aan ze hahaha.

Ik hoop dat mijn energie snel terug komt.

liefs Maris

Hey Maris,

Dan denk ik dat het zeker goed gaat komen met die FV!! Zolang drinkt hij hem nog niet.. des te beter, voor over te schakelen ;-)
En idd een stuk makkelijker als het KDV die heeft!

Liefs Deb.

Hoi Maris,

Als je allergieen in de familie hebt, zou ik wel de hypo allergeen blijven gebruiken. Is dat niet het geval, dan kun je wel overstappen.
Die hypo allergeen is voor het eerste half jaar. Daarna kun je alsnog overstappen op de standaard voeding.
Dit hebben wij destijds bij Sven ook gedaan.

Groetjes,
Maike

Hai,

Als je kleintje al last heeft van die paar flessen dan zou ik nog even wachten met standaard voeding ondanks dat dit goedkoper is. Een kindje met onnodige krampen is ook niks toch? Heb je allergien in de familie? Wij zijn hier begonnen met hypo allergeen maar de klachten werden zo erg dat we nu pepti geven. Prijzig maar Jens doet het er goed op. Mette heeft koemelkallergie dus we zagen hem aankomen. We zijn nu langzaam terug aan het mengen naar hypo allergeen maar dat schiet nog niet erg op helaas. Hij blijft erop reageren.

gr.Ing

hey Maris,

Ik zou ook niet gelijk naar standaard gaan hoor!
Bij borstvoeding adviseren ze ook altijd hypoallergeen, maar mijn kleine nichtje van 4 weken reageerde daar ook helemaal niet goed op qua krampjes! Nu moet ik er wel bij zeggen dat zij geen bv er meer bij gaf, ze is in de kraamweek al gelijk gestopt want het liep niet goed.
Maar als hij last blijft houden zou ik toch even overwegen om een tussenstap te maken naar comfortvoeding. Kyan heeft die altijd van Bonbébé gehad (oa bij Jumbo) koste 8.49 euro per blik, 2 euro duurder dan de standaard, maar dat had ik er graag voor over!
Ach en hoeveel flessen krijgen ze nu helemaal op het KDV? Dat is misschien eens een pak in de 2-3 weken?

@ Ing; de Pepti kun je toch vergoed krijgen door de verzekering? Tenminste als het op doktersrecept is wel volgens mij!
Mijn buuv was met haar zoontje met Peptivoeding een stuk goedkoper uit dan ik! Die ging gratis shoppen bij de apotheek!

Groetjes Sas

Hoi Maris,

Zou ook niet zo overstappen hoor!! Een van Veerle haar tweelingbuurtjes had Premature voeding in het ziekenhuis en wij mochten ook niet zomaar overstappen naar gewone voeding. Wij zijn langzamerhand overgestapt op gewone voeding.

Wat een luxe dat jullie creche de flesvoeding verzorgt. Hier moeten wij het altijd zelf meenemen!! Vind ik ook niet zo erg want de jongens krijgen nog altijd gewone voeding met comfort gemengd.

Voel jij je alweer wat beter? Krijg je meer rust?

Sterkte!!

Groetjes, Floor

Terug
Bovenaan