Last van grote borsten, maar wil eigenlijk niet stoppen met bv

Ik zit al een tijdje met een dilemma, ik denk eigenlijk dat er geen oplossing voor is, maar wie weet...
Normaal gesproken heb ik al vrij grote borsten (cup E). Tijdens mijn zwangerschap groeiden ze uit naar cup G. Nu ik borstvoeding geef (sinds 4 weken) zijn ze nóg een maat gegroeid en heb ik 75H. Ik neem het nu voor lief, maar begin januari is mijn verlof afgelopen en als ik aan het werk ga wil ik ook weer gaan sporten, dat heb ik heel erg gemist de afgelopen maanden. Ik heb ook zin om weer lekker fit te worden en er weer een beetje goed uit te zien. Sporten met zulke grote borsten gaat gewoon niet, ik merk het nu al als ik wandel dat ze zeer doen.
Is er een manier om er voor te zorgen dat ze weer iets kleiner worden terwijl ik toch borstvoeding kan blijven geven? Ik lig er 's nachts soms wakker van omdat ik het zo zonde zou vinden om helemaal met borstvoeding te stoppen omdat ik last heb van die grote borsten en me er eigenlijk ook wel een beetje voor schaam. Wie herkent dit of heeft een oplossing?

Ik herken het niet, maar het lijkt me erg vervelend!
En er is helaas geen oplossing voor ! Je kunt ze niet kleiner maken ofzo.
Ik zou misschien toch stoppen met bv, zéker als ze zeer doen ( misschien moet het nog op regel komen, maar met 6 weken maken dat niet meer zeer doen) je kunt ook wel last van je rug krijgen!

Hoi,

dat klinkt echt heel vervelend. Ik heb er gelukkig geen ervaring, heb een 'gewoon' maatje. Maar misschien helpt het een beetje als ik je vertel dat na 3 a 4 maanden mijn borsten langzaamaan in 'theezakjes' zijn veranderd. Mijn zoontje is nu 8 maanden, ik geef nog steeds bv, maar mijn borsten  hebben allang weer hun oude formaat, zelfs slapper en kleiner.  

groetjes, Paulien

Hoi hoi,

Ik denk niet dat wij je de oplossing kunnen geven omdat elke vrouw anders is.
Mijn borsten zijn tijdens mijn zwangerschap ook een maat groter geworden en ondanks dat bij mij de borstvoeding niet is gelukt, zijn ze niet kleiner geworden.
Bij sommige vrouwen worden de borsten kleiner na het geven bij borstvoeding, bij anderen niet.
Misschien dat je het eens met je huisarts kan bespreken of met het consultatiebureau?
Belangrijkste lijkt mij dat je je er prettig bij voelt. Je kleintje heeft niets aan een moeder die niet lekker in haar vel zit.
En ja, borstvoeding is het beste maar flesvoeding is een prima alternatief!

Groetjes en succes!
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi,

je geeft nog maar vier weken borstvoeding dus zijn je borsten nog erg groot en opgezet, maar dat wordt vanzelf minder. Ik zat eerst in een F-cup en kan nu weer een voedingsbeha cup E aan. Ik voed morgen vijf maanden alweer. Op den duur slinkt alles een beetje zeg maar als je lichaam helemaal aan de voeding gewend is. Dus nog even afwachten. Dan worden je borsten trouwens ook weer wat slapper.

Groetjes van Marloes

Bedankt voor jullie reacties! Het is fijn te horen dat er vrouwen zijn bij wie ze weer wat kleiner werden terwijl ze gewoon doorvoedden. Dat betekent in ieder geval dat het wel  mogelijk is. Ik ben het voeden met de borst echt leuk gaan vinden, maar al zoveel maanden kijk ik uit naar het moment dat ik weer lekker kan rennen en vrij kan bewegen. Het is zo een moeilijke afweging. Ik zie mezelf alweer langs de lijn kijken naar mijn teamgenoten en ik kan weer (of nog)  niet mee doen. Ik wacht maar gewoon af... en anders een sportbehaatje zoeken in cupmaat H

ik heb zelf ook best grote borsten en ook lang gevoed.
Ook na de geboorte van mijn dochtertje ging ik weer sporten en dat ging prima.
Goede sport bh aan en dan gaat het best.
Ik had niet zo'n heel erge last van het feit dat ze wat groter werden, naar mate je wat langer voed passen je borsten zich meer aan hoor dus het wordt nog wel wat minder denk ik.
Ik hoop dat je het voeden er niet voor opgeeft want het is een geweldige ervaring dat je kindje groeit van jouw voedingsstoffen (net als in de zwangerschap)
succes ermee, groeten Martine

He meis,

Hier een beetje hetzelfde probleem.
Heb altijd 75E gehad, en toen ik zwanger was gingen ze naar een 85H.
Ik heb mijn dochter negen maanden zelf gevoed, en ben nu weer zwanger, en nu is 85H zelfs te klein.

Komt wel weer goed, ik zou wel een beetje oppassen met te veel sporten, des te meer je onderneemt, des te minder je lichaam melk aan gaat maken.
Dat is mij verteld.
X

Terug
Bovenaan