Last van Heup???

Hallo dames..
Ik heb een vraagje. Ik krijg nu al een paar dagen vooral sávonds of als ik veel gedaan heb en ga dan zitten en wil dan op sta dan doet mijn rechterheup zo zeer. Ook als ik in bed ga liggen doet het zeer maar s'ochtends heb ik er geen last meer van.. RAAR of niet??
Heb iemand anders hier ook last van?
Ik ben nu 16 weken zwanger en ben niet echt zwaarder geworden want ik val tegelijk ook af wat ik aan kom doordat ik niet meer veel zout eet.
Dus aan te swaar kan het denk niet liggen!!
Kan het door de wisseling van temp komen of niet???
 
Ik had precies hetzelfde. Het is inmiddels wel wat minder.

Wat bij mij helpt is op mijn rug te slapen en onder de heup die zo zeer doet leg ik een handdoek die ik een aantal keren heb dubbelgevouwen. Hierdoor verleg je het drukpunt denk ik waardoor het niet meer zeer doet en je lekker kan slapen.

Het is wel even vogelen hoe dik je die prop onder je rug maakt en waar je 'm precies neerlegt, maar het heeft mij enorm geholpen. lag niet altijd even lekker, maar hielp wel.

Succes!
 
Hoi Wilma,
Ik zat ook met deze vraag; ben nu 4,5 maand zwanger en had ook wat last na flinke wandelingen en zo. Eerlijk gezegd voelt het bij mij aan als een soort verrekking van mijn spieren of alsof mijn spieren bont en blauw zijn. Het trok door naar mijn rechterlies en wat blijkt: Dit is bandenpijn. Laatst na een strandwandeling dacht ik serieus dat ik geen stap meer kon verzetten! Voelde me stijf en al mijn spieren deden zeer. Vooral rechts bij mijn bovenbeen/lies -> daar lopen de aanhechtingen ook naartoe.
De 'pijn' zit ook van voren en het is niet je stuitje of zo wat kan duiden op bekkeninstabiliteit. Het goede nieuws is dat het heel gewoon is om dit rond de 4 maanden te hebben en dat je gewoon wat meer rust moet houden. Goed naar je lichaam luisteren dus.

Als jij dus hetzelfde voelt als wat ik net typ dan is denk ik hiermee je vraag beantwoord.
 
Terug
Bovenaan