• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Last van Hormonen tijdens kunstmatige cyclus

mientje2020

New member
Hallo Dames,
Even een korte historie. vorig jaar bevallen van een dochter op dit moment bezig voor een brusje.
Since ik een onregelmatige cyclus heb nu twee TP in een kunstmatige cyclus gekregen.
Beide zijn helaas niet blijven plakken. Wel heb ik since ik begonnen ben met de medicatie heel veel last van netelroos en warmte uitslag.
Nu ben ik aan het denken dat ik misschien een TP in een eigen cyclus moet proberen omdat het me niet handig lijkt dat mijn lijf het zo zwaar heeft met de medicatie en dan ook nog een vruchtje moet vasthouden.
Heeft iemand tips of ervaringen ( bij wie een kunstmatige cyclus niet werkte maar een natuurlijke wel)?
Alvast bedankt!
 
Uhm, ik denk niet dat jij op zoek bent naar een brusje. Met een brusje wordt (vreemd genoeg) een gehandicapt broertje of zusje bedoeld. We hebben in de Nederlandse taal geen woord voor de combi broertje/zusje zoals in het Engels er wel is (sibling).

Bespreek je idee met je arts. Ik denk dat je daar meer aan hebt dan aan ervaringen van anderen. Vruchtbaarheidsbehandeling is maatwerk.
 
Ik ken de samentrekking ‘brusje’ juist uitsluitend als een referentie naar broertje/zusje. Die andere betekenis komt mij juist weer niet bekend voor. Kan misschien regionaal taalgebruik zijn.

Netelroos en warmte uitslag zijn beide reacties van het lichaam op hoge aanmaak van histamines. Dat zit dus in de overgevoeligheid/allergie hoek.
Wat zeggen de bijsluiters van de medicatie die je gebruikt? Zou dit even met je arts overleggen. Je immuunsysteem speelt immers ook wel een rol bij een eventuele innesteling (immuunsysteem werkt anders bij zwanger raken om te voorkomen dat je lijf de vrucht afstoot). Maar daar zou een fertiliteitsarts wel meer over moeten weten.

Verder is kans op zwangerschap bij een TP volgens mij ook rond de 25%, dus statistisch gezien is het niet vreemd dat het twee keer nog niet gelukt is.

Als het enige issue met je natuurlijke cyclus de onregelmatigheid is (met andere woorden: je ovuleert wel spontaan, maar weet alleen niet precies wanneer) dan zou ik zeker bespreken of het mogelijk is.
 
Terug
Bovenaan