last van je hormonen

hallo allemaal ik zit met een groot probleem ik ben nu 4.5 maand zwanger en ik merk aan mijn man en omgeving dat ik erg slecht gehumeurd bent ja wordt er dan gezegd, heb je last van je hormonen nou weet ik dat ik niet een van de makkelijkste ben maar pfff doe iets gelijk als ik t vraag?? dan hoeft het ook niet zo te exploderen wie maak dit ook mee ben ik alleen of hebben meer zwangere vrouwen hier last van?? als dit zo nog een paar maanden door moet gaan zit ik met een echt scheiding waarom snappen ze niet dat ze mij dan even tot rust moeten laten komen? ik heb ook nog een zoontje en die is ook niet blij met mijn nukken wat moet ik doen
 
Hoi anoniem,

Ik weet precies wat je bedoelt. Ik had al vrij snel in de gaten dat mijn lontje aanzienlijk korter was dan voorheen (hoewel ik altijd al wel een hittepetit was). Op de momenten dat ik geïrriteerd reageerde vond ik dat altijd volkomen terecht, want de ander was gewoon heel stom/irritant bezig! Pas achteraf besefte ik dat ik wel heel erg kortaf had gereageerd en dat de aanleiding eigenlijk helemaal niet belangrijk was. Ik heb mijn omgeving toen verteld dat ik erg veel last had van m'n hormonen en dat ik heus probeerde me in te houden en dat ik hoopte dat ze me maar even in m'n sop zouden willen laten gaarkoken. Dat heeft behoorlijk geholpen. Met name mijn collega's hadden het het zwaarst met me, maar ze lieten me maar gaan als ik weer zo'n bui had. Nu vind ik dat erg knap van ze. Ik weet niet of ik hetzelfde zou kunnen.
Door het probleem aan te kaarten kon ik mezelf trouwens ook wat beter relativeren. Dus de waarschuwing aan m'n omgeving heeft op twee manieren effect gehad.

Overigens merk ik nu (27 weken) dat m'n buien wat minder worden. Je hoeft dus niet tot je bevalling te wachten tot het over gaat!

Oh, ja en het lijkt me bijzonder stug als je man je verlaat vanwege je hormoonbuien. Lekkere vent zou dat zijn zeg!

Heel veel sterkte!!

Isabella
 
Mijn bevalling is al een tijdje geleden, en ik heb er nog steeds last van!!!! Ik had al 2 kinderen dus wist ik een beetje wat me te wachten stond. Ik heb na een zwangerschap + bevalling wel een jaar nodig om bij te komen. Wat mij wel goed hielp waren de bruistabletten van Supradyn, de dosering voor grote vermoeidheid. Zo kwam ik de dagen een beetje door. Veel succes, probeer wel een beetje te genieten van je zwangerschap!
 
Terug
Bovenaan