last van litteken

Hoi dames,
even een persoonlijk vraagje.. tijdens de bevalling ben ik geknipt. Daarna redelijk last gehad van de hechtingen. Nu is dat allemaal natuurlijk al een heletijd geleden(7,5 maand)... Maar ik heb regelmatig nog steeds last van de knip en de andere spieren daar beneden.. ook tijdens gemeenschap, maar dat wisselt nog wel eens. Vaak voelt het na gemeenschpa even niet fijn aan, maar na een dag voelt het daar beneden weer normaal zoals voor de bevalling....

ook tijdens de menstruatie doen me spieren, gewrichten daar beneden er pijn (1 dag ofzo).. kan dan niet lang zitten en liggen is dan vooral fijn.. En uiteraard had ik daar natuurlijk voor de bevalling nooit last van..

herkennen jullie dit??

Groetjes Lin

Nee, ik herken het niet. Ik heb bij de eerste ook een knip gehad, maar nooit last van gehad.
Misschien toch even de huisarts bellen.

ik heb na mijn 2 kids (zonder knip) ook veel last met de menstruatie. ik heb extreme buikpijn, dat word veroorzaakt door de banden aan de baarmoeder. van de eesrste had ik behoorlijk beenweeen, nu heb ik dat tijdens de mens nog. soms zo erg dat ik twee dagen lang niet op mijn rechterbeen kan staan.

Bij Amber was ik echt behoorlijk ingeknipt. Ik heb ook zo'n 10 maanden veel last gehad. (daarna was ik alweer bijna zwanger dus niet echt te vergelijken). Nu was ik ingescheurd, maar heb nergens meer last van. Ik heb er de verloskundige naar gevraagd, maar die gaf aan dat het normaal was. Maar naar laten kijken kan nooit kwaad natuurlijk!

Ik ben zelf niet ingeknipt maar ene klein beetje uitgescheurd. Het was allemaal zo klein dat het niet gehecht moest worden. Maar toch doet et nu zeer bij gemeenschap en inderdaad de menstruatie. Ik weet niet of ik laat nakijken, misschien gaat et na een tijdje wel weg. Maar als je het zelf niet vertrouwd, gewoon ff naar de huisarts gaan!

Het kan heel goed zijn dat je er nog last van hebt. Doe je ook genoeg spieroefeningen om je spieren daar weer te trainen. Ik gok dat die namelijk nog niet genoeg zijn aangesterkt. Anders even naar een bekken-fysio dat helpt ook.

Ik heb het na een ruptuur bij mijn eerste wel gehad nu niet.

Terug
Bovenaan