Last van maagzuur op het einde??

Hoi,

ik ben vandaag precies 40 weken zwanger, maar helaas nog niet echt een teken dat onze kleine zich komt melden.
Ik moet woensdag naar de gyn om te bespreken wanneer ik ingeleid moet worden (baby wordt anders te groot ivm suiker).

Maar wat mij tegenvalt is dat ik nog steeds zo enorm veel last heb van brandend maagzuur!! Ik word elke nacht echt wakker van de pijn en ben erg blij met mijn nieuwe voorraad Maalox (was laatst op, toen dacht ik het met een rennie te verhelpen.... nou, echt niet dus!!).
Ook 's avonds neem ik er bijna altijd wel een of twee...
Ik neem dus aan dat de kleine nog steeds niet ingedaald is (was bij de laatste controle in ieder geval nog niet)
Maar dat schijnt geen probleem te zijn.

Ook heb ik de laatste tijd een hele gevoelige vagina. Het voelt wat branderig, jeukerig en gezwollen aan, zeg maar. Ik heb geen last van meer afscheiding ofzo.
Ik was eerst bang dat ik een schimmelinfectie had, maar dat was volgens de gyn niet zo. Wat het dan wel is, dat weet ik niet.
Ik was mezelf goed, eerst altijd met Lactacyd, maar op aanraden van de gyn alleen met water nu.
Is dit herkenbaar voor iemand? Zou het aan de suiker kunnen liggen?
Ik kan er op internet niet echt iets van terug vinden.

Pfff... ik zal blij zijn als onze kleine geboren is, want ik begin steeds onzekerder over alles te worden...
(mezelf kennende zal ik straks ook wel onzeker zijn als de baby er is, haha!)

Groetjes, Mickje

 
Ik heb dagelijks, vanaf week 20, last van brandend maagzuur. Ik kan het wel redelijk onder controle houden door geen thee en (pure) chocolade te eten, maar ik merk de laatste paar weken (ben nu 38 weken zwanger) dat ik weer meer rennies inneem. Ook wordt ik nu 's nachts wakker omdat het zuur weer omhoog komt, dus de 2 rennies die ik vlak voor het naar bed gaan inneem redden mij niet meer de nacht door.

Volgens mij kan het verder geen kwaad en is het alleen (behoorlijk) vervelend. Kleine beetjes eten, dus niet teveel in 1 keer, thee en chocolade zijn boosdoeners en inderdaad de rennie, verder kun je er niet veel aan doen.

Je zegt ook dat de kleine nog niet ingedaald is, dus het kan best wezen dat ie nog lekker dicht tegen je maag aan zit, waardoor die klachten wat extremer zijn?

Dat van die gevoelige vagina herken ik niet. Denk je dat het geirriteerd wordt door warmte? Want dan zou je eens moeten kijken wat voor ondergoed (+ bovenkleding) je draagt. Moet altijd katoen wezen, want dat ademt goed en dan kan het minder snel irriteren.

Succes met de laatste loodjes...

Liefs Rixt
 
Hoi!

Ik kreeg op het einde van mijn eerste zwangerschap een 'droog' gevoel bij m'n baarmoedermond en steken in mijn vagina. Misschien dat het de verweking van je baarmoedermond is? Je zou haast denken dat het niets anders kan zijn, omdat je nu al 40 weken bent.

Wat dat maagzuur betreft, als je baby nog niet is ingedaald, drukt hij of zij inderdaad lekker op je maag. Hopelijk gaat de baby nog indalen, dan heb je daar iets minder last van.
Bij een tweede zwangerschap (heb ik gehoord) daalt een baby soms pas in tijdens de bevalling, dus later dan bij een eerste. Dit omdat deze baby meer ruimte heeft dan de vorige en dus langer 'hoog' blijft zitten.

Groetjes, Marisa

 
Hallo allemaal,     (HAVERMOUT ETEN TEGEN BRANDEND MAAGZUUR)
Ik ben inmiddels 37 weken en heb ook last van brandend maagzuur. Wil je geen medicijnen gebruiken daarvoor dan zou je eventueel ook 1 eetlepel HAVERMOUT kunnen eten zonder melk/yoghurt. Bij mij helpt het heel goed en wie weet  bij jou ook. 
Groetjes, Didem;)
 
 
Hallo allemaal,     (HAVERMOUT ETEN TEGEN BRANDEND MAAGZUUR)Ik ben inmiddels 37 weken en heb ook last van brandend maagzuur. Wil je geen medicijnen gebruiken daarvoor dan zou je eventueel ook 1 eetlepel HAVERMOUT kunnen eten zonder melk/yoghurt. Bij mij helpt het heel goed en wie weet  bij jou ook. Groetjes, Didem;) 
 
Terug
Bovenaan