last van mijn buik

Hallo allemaal,
Ik heb nou ongeveer een week last van mijn onderbuik. Ik weet niet zo goed of dit nou bandenpijn is of wat anders bijvorbeeld mijn buikspieren. Ik heb er 's avonds last van als ik me bijvoorbeeld omdraai in bed en als ik een tijdje heb gezeten doet het zeer en voelt het ook stijf aan (heb het gevoel dat ik dan als een oud vrouwtje voorover gebogen moet lopen omdt het zo 'trekt'). Zijn er meer mensen die hier last van hebben?? Ben overigens 26,4 weken zwanger.
Ben overigens om deze reden nou ook gstopt met fitness. Wil nu mischien gaan zwemmen, maar vraag me af of dat goed is......


Groetjes Hannie
 
Hoi!

Ten eerste is zwemmen een hele goede sport tijdens de zwangerschap..erg gezond dus DOEN!En je buikpijn kan idd bandenpijn zijn maar het lijkt me ook dat je misschien overdag te veel inspanning hebt.Op het moment dat je lichaam dan sávonds eindelijk tot rust komt merk je pas dat het te veel is geweest en kun je pijn krijgen..een soort overbelasting..soort "harde buik".Blijf je de pijn toch konstant houden neem gewoon kontakt op met je verloskundige of gyn.en leg de situatie uit neem altijd het zekere voor het onzekere vragen mag altijd, en je voelt je wat geruster daarna!
Ik wens je veel succes bij het verdere verloop van je zwangerschap!
groetjes Nienke
 
hai Hannie,
wat je beschrijft klinkt inderdaad als bandenpijn. Ik had dit ook regelmatig vanaf week 20. Het enige dat je er tegen kan doen is minder doen overdag. Mijn vk vertelde me trouwens ook dat je het erger maakt door van de ene op de andere zij te draaien 's nachts! Misschien een tip om op 1 zij te blijven liggen, of heel langzaam te draaien, of je buik een beetje te ondersteunen tijdens het draaien.
Succes! liefs Stephanie, mama van Lior 16-03-05
 
Terug
Bovenaan