last van mijn lijf

deze vraag hoort eigenlijk niet op dit forum, maar ik weet ook niet waar ik 'm anders kan stellen. Misschien zijn hier wel andere nieuwbakken moeders die hetzelfde hebben of tips hebben. Het is nl. zo dat ik na de bevalling, nu onderhand al 6 maanden geleden, nog steeds l;ast van mijn lijf heb. Alsof ik helemaal geen conditie meer heb. Ik ben erg stijf, heb last van voeten. Alles is stram. Ook heb ik nog steeds pijn bij het vrijen. Voor mij is daar geen lol meer aan. En volgens mij zijn mijn bekkenbodemspieren erg slap geworden, terwijl ik toch echt goed geoefend heb. Ik baal hier best van, vindt het lang duren.Eerder was ik erg lenig, kon me in allerlei bochten wringen, maar nu.....ik voel me soms net 80 jaar!!!! Herkent iemand dit?
 
Yep, had ik ook. Ik heb ergens gelezen dat je veel vocht verliest omdat je hormoonhuishouding weer "normaal" moet worden en dat veroorzaakt de stroefheid. Ook was het bij mij een combinatie met overbelasting volgens de huisarts. Bedenk maar eens hoe vaak per dag je met je kindje loopt te sjouwen en te tillen. Als je niet goed oplet, dan doet ook alles zeer binnen de kortste tijd. Misschien helpt het om te gaan sporten. iets waarbij je niet teveel hoeft te springen enzo.

Succes ermee!
 
Hallo

En of ik dit herken.
Dit zijn dingen die mij bekent in de oren klinken.
Sport je wel?
Maar een troost, dit hoort bij het ontzwangeren en dat duurt een jaar.
Dusssssss je hebt nog een half jaar te gaan.
Klinkt zwaar, maar zo denk ik ook maar.

Suc6 en het komt allemaal goed.
 
Hoi!
Bij mij is het nog maar 3 maanden geleden, maar ik voel me af en toe ook echt een oud wijf (zou leeftijd er iets toe doen?? - ik ben 35)
Pijn in rug, benen en voeten, Vooral als ik opsta (dit schijnt te maken te hebben met het vocht in je gewrichten wat je in de zwangerschap wel hebt en nu niet meer). Heb ook een conditie van nul komma nul (moe moe moe)en moet rennen naar de wc, als mijn blaas vol is,of als ik moet niezen.
Het viel mij dus ook nogal tegen hoe ik me voelde na de bevalling. Ik heb ook erg last gehad van een slechte weerstand, het gaat nu weer wat beter, maar toch.
Fijn dat je deze vraag stelde, zo voel ik me ook niet zo'n watje.
 
Herken ik maar al te goed, en helaas kan het nóg wel een poosje duren voor je helemaal de oude bent, het is nu eenmaal een enorme aanslag op je lichaam geweest! Ik ben nu (bijna) een jaar verder en merk nu zoetjesaan dat ik de oude begin te worden.
 
Ja ik herken dit wel. Heb voornamelijk veel last van mijn botten. Als ik s ochtends op sta, doen mijn voeten/enkelgewrichten altijd erg veel pijn, alsof de boel "op slot " zit. Ik loop dan als een oud vrouwtje, maar meestal is het na een paar minuten over. Ben er eigenlijk nooit mee naar de huisarts geweest, omdat ik dacht dat het met aansterken van de botten te maken zou hebben, maar ben inmiddels ook 6 maanden verder en het gaat maar niet over!

Helaas dus geen tips, maar ik herken het wel!
 
Hallo allemaal,
Ja, ik herken dit ook wel. Ik heb voornamelijk 's ochtends als ik uit bed kom enorm last van "stijfheid". Vooral last van mijn rug en benen. Ik had het idee dat het van al het gesjouw komt. Ik probeer zo "goed" mogelijk te tillen. En ik ga binnenkort weer zwemmen, ik hoop dat dat helpt.

gr en succes met ontzwangeren!
Diane
 
Goh, wat ben ik blij met al jullie reaktie's. gelukkig ben ik niet de enige.En gedeelde smart is halve smart, toch? Inderdaad, ik sport nog niet weer. (vanwege tijd- en geldgebrek) en voorheen deed ik dat wel, en best veel ook. Dat zal vast een oorzaak zijn. Maar ook urineverlies op de meest vervelende momenten, speelt me behoorlijk parten. Ik heb veel geoefend met bekkenbodemspieren en doe dat nog, maar helpt dus niet afdoende. Zelf tijdens het vrijen heb ik daar last van en dat vind ik behoorlijk genant. Wie herkent dit nog meer? Ik denk ook dat het bij het ontzwangeren hoort, maar ik vind het behoorlijk vervelend. Ik heb me tijdens de hele zwangerschap zoooooo goed gevoeld, en nu dit.....bah, ik baal van mijn lijf!
 
Terug
Bovenaan