Last van onderrug

A

Anoniem

Guest
Hi dames,
Ik heb een vraagje, ik heb al een aantal dagen last van m'n onderrug. Ik til al weken niet veel meer omdat ik merk dat ik hier ook last van krijg. Gisteren moest ik gewoon even op bed liggen omdat ik het niet meer uithield. Moest 's avonds even werken (horeca) maar heb hier ook niet getild. Toen ik thuis kwam begon de ellende pas goed, heb onder een hete douche gestaan en van die pads tegen m'n rug aan gehad, geeft wel iets van verlichting, maar dit is van korte duur.
Mijn pijn begint ongeveer bij m'n bilnaad en mijn rechterbil doet zeer.
Nu is mijn vraag, wat is dit voor een pijn? En wat kan ik er nog meer aan doen?
Ik hoop op tips...
Groetjes een zielig vrouwtje

Rust houden!!! Ik heb er ook last van.....als ik lang loop of sta, moet ik echt even gaan zitten of liggen, anders gaat het gewoon niet meer. Je baarmoeder hangt nu natuurlijk in je bekken en dat veroorzaakt de pijn. Rustig aan doen is volgens mij de enige remedie!
Sterkte, Patricia

hai,
Ik zit dus ook in de horeca en weet hoe moeilijk het is om rustig aan te doen.
Soms kan ik het gewoon niet aanzien hoe hard mn collega's werken en ik zit maar een beetje "zielig" te doen.
Laat het nu ook nog hoogseizoen wezen, de tijd wanneer van iedereen wordt verwacht een stapje harder te doen... zucht, ik kan het echt niet!
Tillen doe ik ook echt niet, maar lange dagen maken, helaas nog wel.
Ik wordt er zo moe van..
Ik zit waarschijnlijk in hetzelfde schuitje als jij, maar tips heb ik niet.. sorry
Maar begrijp heel goed hoe je je voelt.

Groetjes, Patries

Als ik jou was, zou ik even langs de huisarts of verloskundige gaan. Ik heb namelijk precies hetzelfde. Pijn in de onderrug die via mijn rechterbil naar beneden uitstraalt. En bij mij is vastgesteld dat ik zwangerschaps ischias heb! Ik zit nu dus al 3 weken in de ziektewet. Volgende week donderdag gaat mijn verlof in. Volgens de arts mag ik alles doen, maar moet ik na 5 minuten afwisselen. Dus ik mag 5 minuten lopen, 5 minuten staan, 5 minuten zitten, 5 minuten liggen etc. Dus in beweging blijven is het advies. Aangezien ik zittend werk doe, moest ik daarmee stoppen. Kijk uit dat je er niet te lang mee doorloopt, want dat is echt niet goed voor je.
Heel veel sterkte gewenst!

Liefs Maria
32 weken en 5 dagen zwanger van 2e zoontje!

Hé dames,
Bedankt voor jullie reacties, ik heb vanochtend de verloskundige gebeld en uitgelegd waar ik last van heb. Ze heeft me verteld dat dit mijn bekken zijn waar ik last van heb.
Ik kon me niet voorstellen dat dit zoveel zeer doet. Ik ben vanmiddag even gaan winkelen met mijn oppaskindje, maar had dit beter niet kunnen doen.
Ben rond vier uur naar bed gegaan en heb half op mijn buik gelegen, ziet er niet uit met een half dekbed onder mijn benen, maar is de enige mogelijkheid om dit te doen. Heb heerlijk geslapen, maar ik zat nog niet rechtop en de pijn begon alweer. Het doet echt heel zeer, ik word er echt gek van.
Ik voel me echt invalide, kan gewoon bijna niks meer en alles doet zeer, staan, zitten, liggen, lopen. HELP
Ik denk dat ik nu word gestraft ofzo, heb tot een aantal dagen geleden nergens maar dan ook nergens last van gehad.
En het ergste is nog, dat mijn baas me heeft gevraagd om vijf uur per week extra te werken, vind ik echt super, maar ben bang dat ik haar nu moet teleurstellen.
Ik moet nog tien weken voor ik uitgeteld ben. Voel me echt heel zielig.
Ben wel nog ontzettend blij met mijn buik hoor X

hallo,

ik heb bij mijn eerste zwangerschap precies hetzelfde gehad en wel de laatste 4 maanden van mijn zwangerschap.
ik dacht op een gegeven moment echt dit houdt ik nooit meer vol tot het einde zoveel pijn had ik.
uiteindelijk ben ik naar de huisharts gegaan en die heeft me doorgestuurd naar de fysio, bij mij bleken het ook mijn bekken te zijn.
de fysio constateerde beginnende bekkeninstabiliteit en ik moest de laatste 3 maanden van mijn zwangerschap 3 keer per week naar hem toe.
Nou hij heeft me echt vreselijk geholpen, want de pijn werd stukke minder, dus ik was hem eeuwig dankbaar en kon weer een beetje genieten van mijn zwangerschap ( want dta is moeilijk met zoveel pijn ).
het is wel een heel gedoe 3 keer per week naar die fysio, zeker aan het einde, maar zeker de moeite waard.
ik wist op een gegeven moment ook niet meer hoe ik moest liggen en zitten en lopen was net zo vervelend.
als ik jou was zou ik ook vragen aan de huisarts of hij je door wil verwijzen naar de fysio, die kan dan zo kijken of hij denkt dat hij wat voor je kan doen of niet.. en mocht hij je kunnen helpen dan zal je zien dat dat echt super is, hier nog 10 weken mee doorlopen is zonde als het niet nodig is.....
Nou heel veel succes en ik hoop dat het snel minder wordt voor je.

groetjes van mij

Terug
Bovenaan