Last van ribben

<p><span style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">Hallo,<br /></span><span style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">Ik ben 16 weken zwanger. Sinds vorige week heb ik last van mijn rechter rib. Het is een iets stekend, drukkend gevoel. Ik krijg er vooral last van als ik recht zit op een stoel. Op het moment dat ik ga liggen wordt het weer iets minder. Heeft iemand hetzelfde gehad en weet iemand waardoor dit kan komen?</span></p>

Hoihoi, ik had dit ook tijdens mijn zwangerschap. Komt echt doordat je buik in de weg zit zegmaar. Ik heb dit ook tot het einde gehad. Het enige wat helpt is voldoende rust nemen en beetje onderuitgezakt zitten of liggen. 

Ik heb het ook gehad in mn zwangerschap. Het zal de kleine zijn die wat meer ruimte gaat innemen. Logisch als je zit, dan komt de kleine wat meer in de verdrukking. En zodra je ligt heeft hij/zij meer ruimte. 
Helaas heb ik er geen tip voor, bij mij was het op een gegeven moment zo erg dat mn ribben gekneusd waren? 's Nachts werd ik wakker van de pijn omdat ze er tegen aan het trappen was. Zeg natuurlijk niet dat t bij jou ook zo erg gaat worden. Maar er is helaas niks tegen te doen.  
"Gewoon" uitzitten? Eventueel een kruik op het moment dat hij/zij rustig is, om het lekker warm te maken. 

Succes en hou vol??

Ik had er ook zo vroeg last van in mijn zwangerschap en heeft geduurd totdat de kleine ging indalen. Inderdaad ook als ik zat, dus ik lag vaak op de kant van de zere rib, om daar mijn lichaam zo gestrekt mogelijk te hebben, dan zakte de pijn weg

Dat ken ik. 
ben nu bijna 35weken zwanger en heel veel pijn aan men ribben. Ze stampt er constant tegen. Ik weet soms geen houding. 
zoals Marjooww zegt , op u pijnelijk rib gaan liggen en u lichaam er gestrekt op. Dan is dat wat beter. En ik duw de klein ook weg als ze te hard aant stampen is ?

Dat is wel een geruststelling dat het erbij hoort. Dan zal ik het maar voor lief nemen haha! Bedankt voor jullie reacties!

Terug
Bovenaan