Last van steken/zeurende pijn in lies en bil

Hoi meiden,

Het lijkt erop dat de eerste echte kwaaltjes tevoorschijn zijn gekomen ;-)
Heb sinds een paar dagen een heel vervelend zeurend gevoel in mijn rechterlies en rechterbil met af en toe een venijnige steek. Soms zo erg dat ik er helemaal 'mank' van moet lopen.

Denken jullie dat dat iets is om me zorgen over te maken of zou het gewoon één van de normale kwaaltjes zijn door het groeien?

Ik wil wel rustiger aan doen maar met een kereltje van anderhalf, die de hele dag aandacht vraagt en regelmatig nog opgetild wil/moet worden gaat dat lastig.

Tsja....denk dat ik gewoon zwangerder word ;-) Hihi. Jullie al soortgelijke kwalen?

Liefs, Billie

hoi Billy,

ik las je verhaaltje en dacht dat klinkt bekend.

Ik heb die zelfde klachten sinds 2 weken nu behalve die steek in mijn lies niet maar wel in bijde billen en nu is de verloskundige er achter gekomen dat ik bekkeninstabilieteit heb.
ik ben nu buj Cezar therapie en moest per direct halve dagen werken omdat ik nogsteeds 40 uur staand werk deed.

dus ik wil je niet bang maken maar kaart het wel aan bij je volgende controle.
ik ben nu 26 weken en 4 dagen zwanger en jij?

groetjes van inkie

Haai

hier net zo hoor meid!
Mijn jongste meid is dan net een jaar dus tillen is ook een must! gelukkig liep ze al met 11 maanden maar jah de trap op en af en het vele malen oppakken omdat ze weer ergens bij zit dat moet toch echt!
Ik heb ook een heel raar gevoel onderin zo nu en dan alsof de baby al aan het indalen is.
het is erg vroeg maar de vorige keer zat haar hoofdje er al precies goed boven.
de andere 2 waren al vroeg ingedaald (34 en 32 weken) maar dit is wel erg vroeg hoor! ik ga er dan ook niet vanuit maar soms voelt het toch echt zo.
Ook de vermoeidheid slaat toe bij mij, kramp in mijn voeten en benen als ik ze ineens strek in bed en ook rugpijn zo nu en dan.
ik merk gewoon dat de laatste 3 maanden ingaan!
we zullen zien hoe het verder gaat! gelukkig heeft mijn vriend nu vakantie en kan ik daar optimaal gebruik van maken!!!

en als je twijfelt altijd even melden bij de vk!!

Liefs Jenny

Hoi Billie,

Héél herkenbaar hoor, dat rare gevoel in (vooral) de bil! Ik heb het bij de vorige twee zwangerschappen ook gehad en bij deze zwangerschap zelfs al vanaf ong. 20 weken! Het komt steeds eerder en is ook echt mijn zwakke plek...
Bij mij houden ze het altijd op ischias. Alle termen die  met bekken- en heupklachten te maken hebben,  zijn de revue weleens gepasseerd, maar ischias is het meest aannemelijk.
Bij bekkeninstabilliteit nl.  schijn je echt het gevoel te hebben dat alles los zit  en gaat het vooral onderin en bij het schaambeen zeer doen ( zeggen ze  tegen mij!).  
Bij mij voelt het alsof de spier in mijn bil heel hard is en  soms lijkt het alsof alle kracht uit  mijn bil en been wegtrekt, vooral als ik wat onderuit gezakt (of in de auto!!) heb gezeten. Ik kan ook  NIET  plat op mijn rug op  een harde  ondergrond liggen, want dan kom ik met geen mogelijkheid meer omhoog. Het is heel vervelend en best pijnlijk!
Het beste is om er niet mee te blijven  lopen maar echt fysiotherapie te  volgen, het liefst bij iemand  die veel met zwangeren of bekkenbodems e.d. werkt|.
Bij de eerste  zwangerschap heb ik er véél te lang mee gewacht en ik heb er daarna nog erg lang last van  gehouden.  

IK hoop dat je  wat aan mijn verhaal hebt! Veel succes en blijf vooral netjes rechtop zitten en ga niet te lang achter elkaar staan..

groetjes, Henrike (26 wk, 4d)

hai,

zo'n pijn als jij beschrijft heb ik niet. Ik heb wel weer een ander plekje in mijn rug waar ik hiervoor al iets last van had maar wat nu met zwangerschap erger is geworden. En   die trekt door naar mijn been. Het plekje zit ook echt in mijn onderrug/bil. Dus vandaag maar eens met de vk over hebben.

Sterkte ermee.

Groetjes Belle

Hoi hoi!

Ik heb nu 2,5 jaar bekkeninstabiliteit. Dit komt doordat alles extreem verweekt bij mij en m'n heupen, rugwervels, schaambeen en bekken hebben het zwaarder. Ik voel het vooral rechts  onderin  m'n rug (je hebt daar 2 kuiltjes zitten). Vooral 's nachts is het niet te doen. Ik kan gewoon niet liggen.

Misschien toch eens aan de vk vragen. Ze weten niet altijd wat het precies is, maar toch.  

Groetjes,
Nelly.

Hoi Billie,

Klinkt mij bekend in de oren! Bij mij noemde de verloskundige het ook isschias.
Bij mijn tweede zwangerschap had ik het ook zo erg dat ik zelfs naar de fysiotherapeut ben doorverwezen. Maar aangezien ik dat niets vond helpen ben ik dat deze keer niet van plan. Ik heb gemerkt dat als ik eventjes ga zitten en rustig aandoe het meestal wel weer wegtrekt.

Groetjes,
Els

Terug
Bovenaan