Last van stuitje na bevalling

Ik ben vorige week bevallen, maar ik heb ontzettende last van mijn stuitje. De pijn wil niet minder worden. Liggen en lopen gaat prima, maar ik kan absoluut niet zitten. Mijn verloskundige zegt dat dit maanden kan gaan duren. Hier ben ik eerlijk gezegd wel van geschrokken. Heeft iemand hier ervaring mee? Duurt het herstel inderdaad zo lang?

hoi   laura allereerst gefeliciteerd met de geboorte. ik heb na mijn bevalling een stuitbevalling ook lang last gehad van mijn stuitje zo erg dat ik dacht dat hij gebroken was want het laatste stukje van mijn bevalling ging gepaard met grof geweld. ik had vooraf al oefentherapie ivm bekkenklachten en heb haar enkelel dagen na de bevalling opgebeld en zijn we weer met de therapie gestart. het heeft wel een lange tijd geduurd voor het weer ok voelde

succes kim

Bedankt voor je reactie Kim! Hoelang heeft het bij jou geduurd voordat je weer kon zitten? Wanneer was de ergste pijn verdwenen? De gyn en verloskundige zeggen dat het nog maanden kan duren, hier wordt ik eerlijk gezegd wel een beetje moedeloos van. Ik hoop dat jij een positiever verhaal hebt. Groejes, Laura

hoi laura ik heb zo''n 3 weken echt pijn gehad en daarna bij veel inspanning dat je stuitje beurs aanvoelt en je niet meer goed kunt zitten. liggen op bed was dan het fijnste maar dat kan ook niet altijd.

groetjes kim

Kim,

Bedankt voor je reactie! Ik ben eerlijk gezegd iets meer opgelucht. Ik heb inmiddels ook een opblaasband gekregen waar ik op kan zitten. Nu kan ik m'n zoontje ook zittend voeden, hier ben ik  ontzettend blij mee. Ik ga er nu ook maar vanuit dat  de pijn  over drie weken minder gaat worden, dit is te overzien. Heb je verder nog tips?

Groetjes,
Laura

Ik heb ook mijn stuit gekneusd bij de bevalling, ik kwam er pas heel laat achter dat dat t was ik heb t altijd te veel aangespannen en je moet t juist ontspannen
Het wordt op n gegeven moment steeeds beter maar ik heb af en toe nog wel last hoor ik durf ook geen 2 e zwangerschap

Terug
Bovenaan