Last van stuitje na zwangerschap/bevalling...coccygodynie

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Hoi allemaal,</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Ik ben op zoek naar andere vrouwen die, net als ik, last hebben van hun stuitje na een zwangerschap/bevalling. De medische term is trouwens ‘coccygodynie’. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Ik ben in augustus 2018 (na een langdurige bevalling) bevallen van mijn eerste kindje en heb sinds een paar maanden last van mijn stuitje. Ik heb er niet altijd last van, dwz van de pijn in mijn onderrug, maar daarnaast wel bijna altijd last van mijn darmen, blaas en een prikkend gevoel bij mijn anus. De klachten van darmen, blaas en anus komen door de zenuwen die bij het stuitje liggen.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Ik ben na een zoektocht (huisarts, speciale kliniek voor o.a. aambeien en gynaecoloog nu sinds een aantal weken bij een bekkenfysiotherapeut; zij probeert het stuitje te manipuleren/recht te zetten. Verder heb ik oefeningen voor mijn bekkenbodem. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Ik hoop natuurlijk dat dit een blijvend positief effect zal hebben, maar zou het fijn vinden om in contact te komen met andere vrouwen die dit probleem ook hebben. Om ervaringen en tips uit te wisselen.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Alvast bedankt!</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Sarah</p>

Ik had heel er last van mn stuitje en daarna ook heiligbeen, heupen en het straalde helemaal uit naar mn knien en schouders,. Toen ben ik na 3 maanden bin een chiropractor geweest en dat heeft super geholpen

Even een oud topic ophalen.. Sarah en gebruiker6817 zijn jullie hier nog vanaf gekomen?

Verder nog iemand tips voor (ontzettende) pijn aan het stuitje na de bevalling? Kan echt amper zitten na 3 weken nog steeds. Vanaf wanneer kan dit behandeld worden? Hoor 6 weken van de fysio maar dan moet ik zo nog 6 weken rondlopen met een pasgeboren baby ?

Ik had er ook last van. Bij mij kwamen de klachten echt toen ik weer aan het werk ging en hele dag op de stoel zat. De fysio heeft bij mij wel geholpen. Na 3 sessies was ik pijnvrij.
Misschien kun je in de tussentijd met een kussentje op de stoel zitten en erg rechtop gaan zitten en staan.

Terug
Bovenaan