last van verstopping !

Hallo Dames,
kunnen jullie me misschien helpen. Ik heb echt enorm last van obstipatie. Ik heb al van alles geprobeerd, pruimen, vezelrijke voeding, veel drinken, lactulose voorgeschreven gekregen van de huisarts het werkt allemaal niet! Vannacht bijna niet kunnen slapen omdat het gewoonweg zeer doet en vandaag nog niks kunnen eten omdat ik gewoon helemaal vol zit. Iemand tips?

Bekend probleem, ik ben er ook gevoelig voor. Maar als je er al voor naar de huisarts geweest bent heb je alle tips waarschijnlijk al gehoord. De meeste dingen werken pas na een dag of 2 en dan duurt het nog eens 2 dagen voor je weer een normaal gevoel hebt in je buik. Verder moet je het heel consequent gebruiken zelfs een dag overslaan kan alweer problemen geven.

- Per etmaal 1 liter extra vocht drinken (niet en zelfs minder koffie/thee en andere vochtafdrijvende middelen)
- Halve liter water met roosvicee laxo per dag
- Gedroogde pruimen (van de drogist, maar daar moet je wel bijna een zak van leeg eten geloof ik)
- een paar dagen achter elkaar peer en sinaasappel eten kan ook wel helpen
- yakult(schijnt ook lekker op de darmen te werken)
- Elke dag op een vaste tijd op de wc zitten nodig of niet nodig (boekje erbij)
- Houding beetje achterover voor het glijbaan effect
- Niet persen, krijg je meer problemen van.
- Veel bewegen (lekker handig als je zwanger bent maar goed) Winkelen/boodschappen doen werkt bij mij erg goed om de een of andere rare reden.
- Het eten van zaden en noten kunnen ook helpen (zitten veel antioxidanten in), helaas is het neveneffect van zaden en noten eten een grotere kans op nierstenen.

Ook ik heb er af en toe last van, via de huisarst heb ik een laxatie siroop gehad, huis merk van de apotheek. Dit werkt bij mij wel. veel fruit eten en veel lopen, ik doe dus elke dag mijn boodschappen lopend en ga bijvoorbeeld ook lopend naar de vk.

En misschien klikt het een beetje raar, maar ga half zittend /liggend op de wc zitten/liggen, dan lukt het je vast beter.
Sterkte ermee, want dit is echt niet fijn om te hebben.
Liefs binbar

Ga terug naar de huisarts! Ik heb er ook erg veel last van en van lactulose kreeg ik erge buikkrampen. nu heb ik iets anders voorgeschreven gekregen, iets sterkers en dat werkt prima. Ik mag het gedurende de hele zwangerschap gebruiken en het is niet schadelijk voor de baby.

Hallo dames bedankt voor de tip de rosevicee heb ik nog niet geprobeerd ga ik vandaag maar eens doen. Heb van de huisarts nu movicolon gekregen dus zal mij benieuwen.

Movicolon is echt heel sterk, dat had ik tijdens mijn 1e borstvoedingsperiode ook nodig om op de been te blijven.

Ik dacht alleen dat je movicolon niet mag gebruiken tijdens de zwangerschap omdat er teveel zout in zit.

Magnesiumoxide van de apotheek. Je mag 3 kauwtabletten per dag. Na een paar dagen begint het ineens te werken en kun je misschien wel naar 1 of 2 tabletten per dag! Ik vind het ideaal. Lichaamseigen stof en gewoon zonder problemen naar de wc.

Ook mag je Darmfunctie complex van Wapiti gebruiken, maar daar krijg je wel krampen van en dat vond ik zelf niet zo fijn.

Ik hoop dat je snel van je verstopping verlost bent, het is zo ellendig!

Terug
Bovenaan