last van verweking van kraakbeen

Hallo,

Momenteel ben ik 31 weken zwanger van de tweede en heb sinds 2 maanden echt ongelofelijke pijn rondom mijn stuitje.
Het is zo erg dat ik me met zitten geen houding weet te geven.

De gynaecologe zegt dat het te maken heeft met het verweken van kraakbeen dat krijg je als je tegen het einde aan gaat lopen.

Alles leuk en wel maar of ik dit prettig vind om nog 9 weken mee te lopen denk ik niet dus wat dat betreft ben ik het nu goed zat.

Zijn er meer vrouwen met dit probleem?
 
Hoi Mirella,
Bij mijn vorige zwangerschap had ik hier ook erg veel last van. Ook zo erg dat ik 's avonds geen lekkere houding meer kon vinden en bij het zitten altijd last had van mijn stuitje. Vooral als ik even in een houding had gezeten en daarna bewoog... auw! En 's nachts in bed als ik me van mijn ene zij op de andere wilde draaien, ging dat ook erg moeizaam en met veel pijn. Na de bevalling is dit meteen helemaal over gegaan, gelukkig. Dus het is wel lastig, maar het gaat weer gewoon over.
Veel succes!
Mama van Sven.
 
Ik heb dat niet in mijn stuitje, maar in mijn schaambeen, en dat al vanaf ongeveer 20 weken. Te lang in 1 houding is erg pijnlijk, maar verder is het een kwestie van een beetje rustig aan doen. En toch de laatste weken afwachten...
Succes ermee.
groejtes
greet
 
Hoi.
Ik had hier ook vrij vroeg last van en ben ermee naar de vk gegaan (tijdens en controle) en ben doorverwezen naar de fysio en dan heeft enorm veel geholpen.
Voor mijn werk moest ik hele dagen staan bukken enz... en dat werd erg lastig en door oefeningen van de fysio heb ik langer door kunnen werken dan wanneer ik dat niet gedaan had.
Ook nu met de laaste weken voor de deur merk ik dat de oefeningen zeker helpen en als ik ze even niet doe ik erg veel last krijg.
Ik hoop dat het beter gaat met je en je wat hebt aan de reacties hier.
Groetjes en succes Tina
 
Terug
Bovenaan