Last van vocht

A

Anoniem

Guest
Wie heeft er ook zo'n last van vocht (in de voeten) met dit warme weer?
En nog belangrijker, heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Groetjes Caatje

Bij vocht in je benen je benen omhoog doen zodra dit kan. En vooral.....heel veel drinken, dan voer je het overtollige vocht een beetje af. Het klinkt tegenstrijdig maar het is echt waar. Daarnaast helpt bevallen echt het beste......maar ja, ik weet niet hoelang dat nog duurt voor jou?

Ingeborg

Maak een bouiillon van een bosje peterselie en een bosje selderij (AH) (water erbij, 10 minuten in de pan laten koken)
Neem hier 3 keer per dag een borrelglaasje vol van
Als het koud is kan het in de koelkast worden bewaard.

x ing

Hey caatje,

Ik heb al verschillende topics geschreven over vocht!
Ik hou erg veel vocht vast niet alleen in voeten maar overal,ik ben helemaal opgezet van top tot teen,ik lijk wel een michelinpoppetje!
Mijn enkels hangen onderhand onder mijn voeten en heb van die gezondheidsslippers maat 41.5 terwijl ik normaal maat 39 heb dus dan weet jij het wel!
Mijn gezicht is helemaal opgezet en handen en vingers zijn gevoelloos en tintelen heel erg.
Maar daar zit jij nu niet op te wachten,je wil graag wat tips horen natuurlijk,hihi!
Het zijn tips die ik op de zwangerschapscursus heb gehoord en van mijn gynaecoloog!

TIPS:
Acupunctuur:ben ik nu zelf ook mee bezig
Benen omhoog,echt doen ook al valt het niet mee
Verse ananas
Asperges en van dat gekookte water van asperges soep maken
Bananen,ja echt waar!!alhoewel het stopt voor je stoelgang maar plassen gaat goed
Quark
Grapefruitsap
Goed drinken
15 minuten in een bad met zeezout(dode zee) gaan zitten en dan in een vol bad doe je 500 gram erin

Hoop dat je er wat aan hebt
Succes,

groetjes wendy 15 mei uitgeteld

Bewegen helpt om het vocht te verdrijven. Als het  vooral in je voeten en enkels zit  moet je zorgen dat  je je enkels vaker beweegt en ook je tenen naar je toe trekt (kuitspier bewegen).  Fietsen is ook een goed beweging  tegen dikken enkels.
Wat ook erg goed helpt is een kussen onder je hoeslaken leggen bij het voeten eind! Je benen en enkels zijn echt minder dik 's ochtends.
Succes!

Hallo allemaal,

ik ken helaas het probleem van de opgezwollen voeten, handen, polsen, enkels en soms zijn zelfs mijn oogleden dik van het vocht. Mijn gynaecoloog vertelde me dat ik veel water moet drinken. Verder heb ik bij de tuinen vochtbalansherstellende thee gekocht. Als je geen last hebt van een hoge bloeddruk kan je daar gerust twee glazen per dag van drinken. Het heeft ook wel wat, thee zetten met een thee-ei. Verder moet ik proberen in beweging te blijven, maar van de week kon ik niet eens meer naar school lopen om de kinderen weg te brengen, zo zeer deed alles. Gelukkig zijn de klachten vrij snel na de bevalling weer weg. Nog 34 dagen.... zucht!!!

Groetjes van Marloes

Hoi hoi,

Het eten van selderijstengels schijnt ook erg vochtafdrijvend te zijn. Dus hak er een paar extra door de salade: lekker fris en een goeie 'bite'!
Succes ermee.

Groetjes van Vennie

Terug
Bovenaan