last van wintertijd?

Hallo moeders,

Sinds een paar dagen is het drinken uit de fles van mijn dochtertje van 3 maanden echt een drama! Ze begint heel erg te huilen als ik haar in mijn armen leg om de fles te geven, meestal houdt dit wel op als de fles in haar mond zit, maar nu wil ze dat absoluut niet. Het huilen duurt soms wel een kwartier, maar drinken ho maar. Als ik dan eindelijk de fles in haar mond heb, drinkt ze maar 50 cc en heeft ze alweer genoeg. Terwijl ze eigenlijk 150 cc moet opdrinken! Ze is hier mee begonnen toen de wintertijd in ging, dus het kan natuurlijk zo zijn, dat ze daar last van heeft. Ik weet even niet meer wat ik moet doen, heeft iemand tips?

In principe krijgt ze 6 voedingen van 150 cc, maar sinds een paar dagen wordt ze weer wakker om 04.30/5.00 uur dus krijgt ze 7 voedingen. Volgens het CB mag ze al naar 5 voedingen van 175cc per keer, maar aangezien ze haar flessen nu al niet leegdrinkt, ga ik daar nog maar niet aan beginnen, of wel?

Alvast bedankt voor jullie reacties
 
Hoi Nathalie,

het kan natuurlijk zijn dat je kleintje last heeft van de wintertijd maar het kan ook inderdaad zijn dat ze wel toe is aan 5 flessen. Vaak is het zo dat baby's dan wel weer hun fles leeg drinken. Misschien heeft ze die langere tijd tussen de flessen wel nodig. Juist als ze hun flessen niet meer leegdrinken kan dat een teken zijn om te minderen met het aantal flessen. En als je meer inhoud erin doet krijgen ze toch dezelfde totaal hoeveelheid alleen anders verdeeld. Mijn kleine man zat met 3,5 maand al op 4 flessen omdat hij eentje gewoon weigerde. Dus mn gevoel gevolgd en hem een fles minder gegeven en toen dronk hij de rest weer super.
Dus ik denk dat je het advies van het cb kunt volgen. Gewoon proberen! Wie weet lukt het en misschien dat ze later toch weer 6 flessen wil. Dat merk je vanzelf.
Succes!
Groet
Brendebol
 
Hoi Nathalie,

Ik herken dit echter begon het bij mijn dochtertje ruim een week voordat de wintertijd inging. Ze stopte gewoon met drinken als er nog zo'n 60 à 80 cc in de fles zat en weigerde de rest op te drinken. (Ze is nu bijna 4 maanden.)
Ik ben uiteindelijk overgestapt op een andere speen op de fles en dit hielp! Ze drinkt nu weer (bijna) de hele fles leeg.

Succes, Marieke
 
he hallo,

Heel herkenbaar. Mijn   dochter van 3 maanden   drinkt normaal 5 flessen van 180 cc. Het drinken werd gelijk een stuk minder en ze werd 's nacht s ook weer wakker. Ze hoefde dan we geen fles, maar toch weer wakker. Ook overdag is slapen een drama. Nu heb ik ook wel t idee dat ze een nieuw slaapritme aan t zoeken is overdag maar toch... het is allemaal begonnen toen de wintertijd inging. Heel apart is t wel.

Maar goed.. vanacht heeft ze weer doorgeslapen en vandaag al haarv flessen al leeg. :)

gr. Linda
 
Bedankt voor jullie reacties.

Ik geef nu 5 flessen van 170 cc om de 4 uur en dat gaat stukken beter. Ze huilt nu niet meer, alleen drinkt ze de fles nog niet helemaal op. De ene keer wel, de andere keer laat ze 50 cc staan. Gelukkig slaapt ze ook weer door 's nachts. Misschien was het een combinatie van wintertijd en een groeispurt die ze moest verwerken.!

Groetjes Nathalie
 
Terug
Bovenaan