lastig na onthaalgezin

Hoi,
Wiebe is vandaag voor de eerste keer naar een nieuwe onthaalmoeder geweest. Toen ik hem ging halen vertelde ze dat alles goed was geweest, hij had alleen maar 3 kwartiertjes geslapen in de voormiddag. Dus ik dacht dat alles goed was. Ik kom thuis met hem, zet hem op zijn mat om te spelen, ga erbij zitten, wil met hem spelen, hij duwt me gewoon weg, gooit met speelgoed, slaat mij, als hij zijn speelgoed heeft weggegooid, begint hij keihard te brullen. Hij heeft sinds hij terug is niet meer gelachen en ik beeld het me niet in, het is zo. Wout kwam juist thuis en daar lachte hij ook al niet tegen, dus ik beeld het me echt niet in.
Mijn lief mannetje is helemaal omgeslagen.
Is dit normaal??? Heeft iemand hier nog ervaring in??
grtjs, Bea
 
wat vervelend zeg, ik denk dat jouw kindje bij de oppasmoeder echt even zijn plekje moet vinden.
Als er meerdere kinderen zijn, zal het weleens zijn dat ie zijn speelgoed moet delen.
Misschien is hij een jongetje die makkelijk zijn speelgoed af laat pakken en alles wat thuis is is van hem en daar heeft ie wel de gelegenheid en het vertrouwen om het te verdedigen.
Het niet lachen, ik hoop dat het tijdelijk is, misschien is het erg druk voor hem en doet ie veel indrukken op op zo'n dag.
Als het nou blijft zo, overleg dan eens met de oppasmoeder, zeg het zo ie zo tegen haar zodat ze het in de gaten kan houden.
sterkte ermee groetjes Martine
 
hoi,
je kindje moet inderdaad wennen en dit is een reactie op de nieuwe situatie.
dit doen ze non-verbaal omdat ze verbaal niet sterk genoeg zijn.
over leg het wel met die onthaalmoeder, en kijk het aan. een kindje heeft ongeveer 6 weken nodig om te wennen aan een nieuwe verzorger(ligt er ook aan hoe vaak per week het er heen gaat)
het kan dus sneller zijn maar ook langer duren!
ik zou die 6 weken aan kijken en zien of er verbetering komt.
en anders een andere onthaalmoeder zoeken!
je moet niet vergeten dat je kindje uit een veilige omgeving haalt en dus dat veilige gevoel nog bij die andere vrouw moet vinden/krijgen.
maar ik kan mij voorstellen dat je erg geschrokken bent, je kindje is niet boos op jou hoor!
volg je gevoel...
succes
 
Terug
Bovenaan