lastig om bv te geven aan baby, terwijl er nog een ander kind rondloopt

Hallo medemoeders,

Sinds anderhalve week zijn we trotse ouders van een tweede dochter. Onze andere dochter is nu 20 mnd en haar heb ik 7 mnd de borst gegeven. Nu wil ik onze tweede ook de borst geven, maar merk dat dat nog niet meevalt nu er al een kleine rond loopt. Het is ook zo, dat onze jongste steeds rond etenstijd komt voor voeding (tijdens het ontbijt, de lunch en het avondeten). Nu is mijn vriend nog thuis, maar over een week gaat hij weer werken en sta ik er overdag van 6 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds alleen voor. Ik raak nu soms lichtelijk in de stress als ik bedenk hoe ik het straks allemaal klaar moet spelen in m'n uppie met het verzorgen van m'n oudste, van mezelf, het huishouden en het borstvoeden en troosten bij krampjes van de jongste. Ik voel me heel gauw schuldig als ik met de baby bezig ben en m'n andere dochter ook aandacht wil. Nu de baby nog zo klein is vergt ze veel aandacht, wat logisch is.
Ik vraag mij af of andere moeders dit gevoel herkennen of jullie wellicht tips en trucs hebben.

Groeten Josefien
 
Hoi,

ik heb hier nu een kleintje van ruim een maand en een jongetje van 19 mndn en ik snap je probleem. Ik vroeg em ook af hoe ik het moest klaarspelen, maar moet zeggen dat het eigenlijk heel makkelijk gaat. Wanneer ik denk dat de jongste rond etenstijd komt, voed ik hem wat eerder dus op mijn verzoek. Ook heb ik de kleine regelmatig in een draagdoek, zo kan hij toch bij me zijn en heb ik mijn handen vrij. De oudste wil nog weleens ondeugend worden als ik aan het voeden ben, niet echt handig..... Ik zet nu regelmatig even een dvdtje op of pak er een boekje bij, zo wordt het voeden iets gezelligs voor ons alledrie.
Het huishouden doe ik als de oudste slaapt, even snel stofzuigen en overal een doekje langs...(als het maar schoon is een rommeltje maakt nu niet zoveel uit)
Vooral proberen je niet te druk te maken en lekker genieten.

liefs Malou
 
Hoi,

Ik ben moeder van een zoon van 2,5 jaar en een dochtertje van 4 maanden. De eerste 3,5 maand heeft ze borstvoeding gekregen. Het ging bij mij meestalgoed, omdat ik, voordat ik ging voeden, eerst wat met mijn zoontje ging doen. En tijdens het voeden heb ik ook vaak een boekje voorgelezen. Misschien heb je er iets aan. PS; het helpt ook om duidelijk naar de oudste te zijn dat zij/hij nu even jou aandacht krijgt en straks de baby. Ook hebben wij in het begin vaak genoemd. bijv. als wij aan het eten waren, dat de baby even moest wachten omdat wij aan het eten waren. Mijn zoon snapt heel goed dat hij soms moet wachten, maar de baby ook. succes
liefs yvon
 
Terug
Bovenaan