Lastig telefoontje.

Ha meiden,

Iedereen wie we het persoonlijk wilde vertellen weet nu dat ik zwanger ben, alleen net een vriendin gebeld dat ik zwanger ben en ik vond het heel lastig om te vertellen omdat zij een tijdje geleden een miskraam heeft gehad en nog niet zwanger is. Ze vond het heel leuk voor ons maar merkte dat ze het moeilijk vind en kan ik me goed voorstellen. Helaas woont ze te ver weg om ff een knuffel te gaan geven. Daarom heb ik ook gebeld omdat ik bang was dat ze het anders via de tam tam of fb, Hyves etc zou horen.

Dat heb je toch goed gedaan meid.....Het blijft heel moeilijk voor anderen die of een miskraam hebben gehad of al heel lang bezig zijn maar dat maakt het niet minder gelukkig voor jullie, dat zal je vriendin ook wel begrijpen maar moeilijk is het wel, ja!

Het zou toch veel erger zijn als ze het indd via social media leest of hoort via de tamtam. Je hebt erg goed aan gedaan.

Liefs Lynn.

Idd ze kan het beter van jou hiren toch?

Mijn zus heeft ook een week voordat ik posi testte een mk gehad. Zij kan niet blij voor me zijn, maar ik ben wel heel blij dat ik het haar als eerste verteld heb, hoe moeilijk ook!

Goed gedaan meis! En ja leuk is het niet voor je vriendin..... Dat is het nooit!

Liefs

Goed gedaan! Ik heb het ook zo gedaan en zag er erg tegen op om mijn vriendinnetje met 2 mk na elkaar die nu heel bang is om weer zwanger te worden te vertellen dat ik zwanger ben. Heb het ook gedaan en wist niet wat ik moest zeggen na me voorbereid te hebben. Aan ,n stem wist ze het al en ook zij is nuchter genoeg hiervoor en super blij voor ons. Het blijft lastig, vaak denk ik hoe zie ik hetzelf, zou ik het erg vinden. Hoe wil ik het horen.

Xx sam

Je hebt het hartstikke goed gedaan. Erg netjes. En ze kan het nu een plekje geven. Knuffel via de telefoon is lastig, maar ze weet dat je het beste voor haar over hebt.

Hoi Ukkietje,

Een vriendin van mij vertelde mij een tijdje geleden dat ze zwanger was. Op dat moment was ik net weer ongesteld geweest en ze wist van mijn missed arbortion. Ik merkte aan haar dat ze dit heel moeilijk vond. Voor mij was het idd heel even slikken, maar daarna was ik vooral heel blij voor haar. Dus het is goed dat je het jouw vriendin hebt verteld. Als je zwanger wilt worden snap je heel goed hoe blij de ander is.

Liefs Vlinder

Hoi Ukkietje...

Super dat je het haar toch even zelf hebt vertelt en ja, natuurlijk zou je het het liefst niet via de telefoon doen, maar goed! Het is niet anders toch? Ik denk dat ze dat wel begrijpt. Het is altijd moeilijk, zowel om het te vertellen als om het te horen, als bij de ander het verlangen zo groot is!

Mijn zus is al 9 jaar bezig om zwanger te worden en 2 jaar geleden toen ik zwanger werd was het al moeilijk om te vertellen. Nu is het voor mij een NOG grotere drempel kan ik je zeggen. Ze hebben al een aantal keer IVF terugplaatsing gehad en steeds mislukt het. Toch zal ik het haar als eerste vertellen, hoe moeilijk het ook is! Het is nog moeilijker om het zomaar ergens met de grote groep te horen....

Terug
Bovenaan